Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Threaded View
-
05-09-11, 15:14 #1
Noen som er uføretrygdet pga stoffskiftet/endokrine sykdommer?
I morgen skal det vurderes om jeg skal søkes over på uføretrygd etter at jeg har vært ute av arbeidslivet i tre år, bare avbrutt av arbeidstreningsforsøk underveis. Det siste for ett år siden.
Legen mener jeg bør friskmeldes 50 % fordi stort sett alle med endokrine sykdommer får en bedre livskvalitet når de har en jobb og gå til.
Det høres jo flott ut, og jeg skulle ønske jeg var frisk nok til å jobbe, men det er jeg ikke. I tillegg er alle parter enige om at renholdsjobben min kan jeg ikke vende tilbake til siden jeg har fått så mye smerter i føtter, ledd og muskler, så jeg skal i såfall friskmeldes til arbeidsledighet uten rett til trygd, siden inntekta mi de siste årene har vært sykepenger, rehabilitering og AAP.
Jeg har visst ikke behov for noe mer; Lio og Erfa er nå avvist. Alle problemene som stoffskiftet har ført med seg, er visst ikke noe å bry seg med og jeg sitter med et klart inntrykk av at legen min ser meg som en hypokonder. At ikke engang blodprøvene mine vil bli riktige er visst heller ikke noe problem, for det skal ikke gjøre noe om min TSH eller FT4 ligger over referanseområdet, selv om jeg føler meg elendig.
Jeg er på jakt etter ny fastlege, men det er denne legen jeg må forholde meg til enda.
I tillegg til at jeg sliter med stoffskifterelaterte problemer som hjertebank, svimmelhet/faller, sosial og panikkangst, magesmerter, influensafølelse takket være Hashimotoen og strumaen, hæler som verker konstant, muskel og leddvondt, tap av konsentrasjon og hukommelse, utmattet, ingen libido, hårtap, søvnproblem, hender som dovner bort og som mister ting, etc (glemmer alltid halvparten når jeg skal ramse opp), har jeg diabetes 1 med stort sett daglige følinger / for høyt blodsukker og et synstap som muligens er autoimmunt + astma og allergi og kronisk senefestebetennelse i høyre skulder.
Likevel sier legen jeg er frisk nok til å søke meg jobb
Er interessert i å høre om det finnes noen som faktisk har blitt uføretrygdet pga problemene som følger med stoffskiftesykdom eller andre endokrine sykdommer?
Lignende tråder
-
Genoptræning af endokrine patienter.
Av Anisa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 15Siste melding: 11-08-11, 13:35 -
arbeide deltid som uføretrygdet?
Av isa1 i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 2Siste melding: 13-10-08, 22:26 -
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
Autoimmune sykdommer
Av Mari82 i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 4Siste melding: 13-03-08, 16:05 -
De mest uforklarlige sykdommer
Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 10-04-07, 23:38

Svar med sitat
Bokmerker