Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Threaded View
-
03-09-11, 06:37 #8
Prøver i etterkant av besøket på Heggeli
Hei, tenkte jeg ville fortelle litt om det som skjedde etter besøket på Heggeli. Jeg ble lettere forvirret over en gjeng med rekvisisjoner og en pappeske med prøvekit. Siden Heggelis laboratorium stengte tidlig den dagen pga sykdom, måtte jeg også ta matvareintoleransetesten etter at jeg kom hjem. Så hvor tar man alle prøvene?
Jeg fikk Furst til å ta blodprøver på Rekvisijonen som det sto Furst på og de kunne også ta matvareintoleransetesten for meg (BM lab i Sandvika måtte sende meg et prøvekit). Matvareintoleransetesten måtte jeg riktignok selv gå på posthuset og sende, for det ville ikke laboratoriet ha ansvaret for.
Videre måtte jeg ta avføringsprøver i et prøvekit som skulle sendes til København. Det var bare å ringe til en budbil, som kom på døra for å hente pakken. Ganske enkelt. Døgnurinprøven og hormonblodprøver skulle tas dag 21 i syklus. Jeg tror nok at også Furst kunne ta dette, men siden sykehusets sentrallaboratorium hadde beholder for døgnurin, ble det til at jeg gikk dit. (Sykehuset kan også trolig ta alle prøvene, slik at man slipper å gå 2 steder.) Men obs, jeg fikk en 2 liters beholder. Den var egentlig litt liten. Jeg var på jobb da jeg tok prøven, utstyrte meg med kjølebag for å holde prøven kald. Litt styr, men det gikk greit likevel.
Phuuu, da er alle prøvene tatt. Jeg fikk svar på matvareintoleransetesten. Jeg slo ut på cashewnøtter (utslag 5). I tillegg hadde jeg utslag 2 på havre, hvete, mandler, rug og spelt. Jeg var vel klar over at jeg reagerte på mel, men ikke på nøtter. Så da er det vel på tide å kutte ut litt matvarer igjen..... Dere får alle ha en god morgen.
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker