Hei, jeg er ny her og har også lest en del i forumet, fant mye mye bra, men sitter fremdeles med spørsmål. Først litt om megselv:

Jeg er 36 år, har bipolar lidelse I og vært til ulike terapi og behandling de siste 5 årene, sist med Lithium, som funket veldig bra, men så følte jeg meg likevel veldig sliten (måtte sove gjerne 12-14 timer), hukommelsen var dårlig og det å regne enkle matteoppgaver ble et mareritt. Det er vel ca. 1 år siden jeg begynte med Levaxin pga lav stoffskifte, som legen mente hadde bakgrunn i mine 3 fødsler (som var 00, 01 og 03). Det hjalp kjempemessig etter 3 måneder, ble et nytt menneske og var fornøyd med det

Jeg ville bli gravid igjen og sluttet med Lithium sist høst. Det har faktisk gått veldig bra.

Nå har jeg desverre opplevd en missed abortion (en type spontanabort) og begynte å gå nærmere i detajl på hva lavt stoffskifte betyr. Da kommer det plutselig mange spørsmål.

Jeg har ingen Anti-TPO, TSH er ikke målbart (<0,01) og T4 er på 16. Jeg leser at det ikke er uvanlig lenger med lavt TSH, når T4 også er lavt, så jeg bekymrer meg mindre for det (men har det noe å si ifh å få barn?).

Legen sa altså det hadde med fødslene å gjøre (og ikke Lithium, som kan ødelegge stoffskifte, slik jeg mistenkte). Må man ha Antistoffer hvis det er Postpartum thyreoiditt? I så fall er vel ikke det rette diagnosen?

Eller har det skjedd skader på hypofysen i fødslene, er det det legen mener? Er det flere undersøkelser som bør gjøres? Er litt i villrede på hva jeg kan/bør be om.

Eller er det ikke viktig med rette diagnosen, bare verdiene stemmer og jeg føler meg noenlunde ok?

Legen sa i dag at det hele begynte med for høy TSH (over 60 ved normalområdet 2-4,5).

Jeg skal forøvrig til UL av skjoldbruskkjertelen om to uker (fordi jeg ba om henvisning til det).

Håper det er noen her som kan hjelpe meg videre, slik at jeg kan stille de rette spørsmålene til legen min.