Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Det beste er å ta blodprøver tidlig på morgenen, være hos legen når kontoret åpner, og være medikamentfastende. Noen mener også totaltfastende, altså ikke vann og mat heller, derom strides de lærde.
Måtte bare kommentere dette...Jeg er i likhet med de fleste andre veldig enig i at prøvene skal være medikamentfastende. Det merkelig er at ikke alle legekontor er oppmerksomme på dette

Opplevde selv at jeg var innelagt på sykehus som kjørte ivei med stoffskifteprøver på morgenrunden uten å informere meg (jeg administrerte mine egne medisiner) hvilket resulterte i helt merkelig, rare prøvesvar som overhode ikke henger på greip i forhold til referanseområdet. Det blir nemmlig enda verre når man spiser T3. Sykehuspersonalet la frem prøvesvarene mine for meg, med store spørrende øyne, og jeg måtte til å forklare hvorfor prøveresultatene så slik ut

For å kommentere det med å være totalfastende, så er det aller viktigst å gjøre det likt hver gang. Altså velger man først å spise frokost, så er det viktig å gjøre det hver gang for lettere å kunne sammenligne neste gang man skal ta prøver...og omvendt.

Og Cirkeline...lykke til da