Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Threaded View
-
13-06-11, 12:21 #10
Sv: Flere enn Hertoge som lovpriser veksthormon?
Takk for at du bragte dette innlegget på bane, Anisa. Hadde nesten glemt det. Jeg spurte nemlig legen når jeg kom til kontroll hva resultetet betydde, og mente vel nærmest at dette kunne være normalt for meg. Men at det kunne være grunnlag for å ta en nye prøve, for å se om det har steget ytterligere. Det har han forøvrig glemt når han rekvirerte nye prøver i forkant av neste kontroll

Men slik jeg forstod det er ikke begrunnelsen for å ta prøven å ville ha veksthormonet lavere. Alle prøver som taes i forbindelse med en synachten test taes med tanke på å finne ut om det er svikt i signalsystemet (hypofysen) eller den hormonproduserende kjertel (binyrene). For å sjekke om det er grunnlag for å tenke hypofysesvikt sjekkes alle hormonproduserende kjertler, samt deres signalhormoner (hypofysehormon). Hvis noen av disse er sterkt forhøyet, som prolaktin eller IGF-1, kan dette være tegn på en godartet hormonproduserende hypofysetumor. Så grunnen til at han snakket om pånytt å sjekke IGF-1 er for å kunne utelukke akromegali, som jeg jo faktisk har endel symptomer på. Skjønt han understreket at resultatet mitt var såpass lite forhøyet at han tvilte sterkt på at det var dette det dreide seg om.
Lignende tråder
-
Flere spørsmål fra meg :(
Av MorStine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 09-03-11, 20:55 -
Anbefalt av Hertoghe
Av Kevlin i forumet Nyttige linkerSvar: 9Siste melding: 30-07-10, 06:27 -
Legen i dag - carpal tunnel, veksthormon, kulde, varme, verk
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 11Siste melding: 11-05-07, 17:36 -
VEKSTHORMON
Av sandra i forumet VeksthormonSvar: 3Siste melding: 19-09-06, 18:59

Svar med sitat

Bokmerker