Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
11-06-11, 13:19 #13
Sv: Legen sier jeg er frisk, men gir meg likevel Levaxin...
Hei Sarah.
Leger burde absolutt lese seg opp om sykdom i thyroidea. Det er skrevet en god del litteratur i USA som tydelig forteller at blodprøver ikke gir svaret på om man har hypothyreose. Hypothyreose, også kalt type 2 påvises nemlig IKKE i en blodprøve!!
Visste du for eksempel at hypothyreose gjerne går i arv? Har legen spurt om du kjenner til sykdommen i din familie?
Dr. Mark Starr gir en meget utførlig beskrivelse med illustrasjoner i boka "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic" (fåes kjøpt på www.capris.no).
Journalisten Per-Egil Hegge ga i 2000 ut boka "Og så må du ikke stille spørsmål!" om hans møte med arrogante leger som ikke hadde det fnugg peiling på de enkleste opp-i-dagen symptomer på langt fremskredet hypothyreose. Den er dessverre utsolgt fra forlaget.Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Grei T4 sier legen, men lav TSH. Føler meg allikevel sliten!
Av minus i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 05-06-13, 20:19 -
Legen sier jeg er OK
Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 33Siste melding: 25-06-11, 07:16 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Nå optimalt behandlet med Levaxin, men blir likevel litt for mye trøtt på dagen
Av minnie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 27Siste melding: 09-05-08, 08:39

Svar med sitat
Bokmerker