Så flott jeg fant dette forumet her! Ser ut til at det er mye kunnskap og erfaring å hente herfra.

Jeg fikk altså betennelse i kjertelen etter svangerskap for ca 13 år siden. Den skal jo etter sigende stort sett gå over av seg selv, men hos noen forblir stoffskiftet som kjent lavt etterpå.

Etter fødselen har jeg hanglet hele tiden. Jeg har typiske symptomer på lavt stoffskifte, så for en god del år siden gikk til lege og sjekket. Resultatet var, som hos mange andre, ser jeg i forumet her, at jeg lå lavt men "innenfor normalområdet." Verdiene har jeg dessverre ikke lenger, og jeg vet heller ikke om "alle" verdier ble sjekket. Jeg leser her at innenfor normalen ikke nødvendigvis betyr frisk, og det kan jo stemme med disse symptomene jeg sliter stadig mer med. Får ta dem med, da:

Økende utmattelse
Aldri uthvilt, dårlig søvn
Mensforstyrrelser
Fryser
Kronisk sopp i underlivet, sikkert på grunn av dårlig immunforsvar i slimhinnene der
Prikking i hender
Hes
Må jobbe hardt for å holde vekta (ifølge datteren min burde jeg sett ut som et skjelett så lite som jeg spiser... )
Dårlig apetitt
Treg mage
Muskelsmerter
Glemsk og ukonsentrert, det går så sakte rundt i hodet
Hjerteklapp av typen dobbeltslag

Nå i uken her har jeg altså fått tatt nye blodprøver. Etter å ha lest hvor lite kunnskap en del leger har om dette så forventer jeg vel egentlig det samme svaret som sist; lavt men innenfor referanseområdet. Som helsesekretæren sa; "hvis prøvene er normale hører du ingenting." Jauda.

Men hvis dette er tilfellet så kan jeg ikke bare slå meg til ro med det. Så hva gjør jeg videre? Er det flere her som har hatt det sånn som meg i forlengelsen av post partum tyreoiditt? Ser også at referanseverdiene som brukes er ulike fra landsdel til landsdel. Jeg bor i Trondheim, er det noen som har erfaring herfra?