Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
12-04-11, 00:54 #1
Akkurat fått Hypothyreose
Jeg tok blodprøver fordi jeg ikke får opp B-12 og trenger sprøyter. Fikk da en oppringning av legen som sa, du har stoffskiftesykdom, og må begynne på Levaxin. Om en mnd skal jeg ta nye blodprøver.
Startet på 50 mikrogram Levaxin for tre dager siden .Føler meg og har følt meg ganske dårlig i hele vinter, men har tenkt at det nok går over når våren kommer .. blodprøvene som ikke er bra er S-FT4 som er på 10,6 og S-TSH som er på 4,16, men den er da innenfor referanse området. Har også lav S-ASAT som ligger på 13 og høy hemoglobin på 15,2.B-12 er på 303 så den er ok men føler meg alltid bedre når den ligger høyere.
I dag, etter tre dager med Levain fikk jeg en allergisk reaksjon, som jeg ikke vet om er Levaxinen. Hovnet i halsen, øynene og ansiktet, tunga og klødde. Legen var ikke der men skal ringe, men kontordamen sa jeg ikke skulle ta Levain mer før legen ringte.
Kan man ut i fra disse blodprøvesvarene vite om det her kommer av den typen som er en betennelse i skjoldbrukskjertelen ? Jeg syns det er litt ekkelt å ikke vite det. Føler meg veldig 'brennende' i halsen og føler at det er noe i halsen. Kan det være kreft? Samtidig er jeg deprimert, utmattet, orker nesten ingen ting, takler ikke stress i det hele tatt så sa akkurat opp jobben min (bijobb siden av ufretrygd), svetter mye om natta, fryser veldig mye, mister håret, føler meg vannete og oppblåst, lagt på meg nesten ti kg på en vinter, konstant trøtt, slapp og er andpusten når jeg går på en rett vei til og med, og føler meg veldig tom i hodet og glemmer mye .
Er det noen her som kan si noe om de blodprøvesvarene og det jeg tenker på, blir jeg veldig glad, for føler meg veldig usikker her nå. Hvor lang tid tar det før Levaxinen virker sånn ca ? JEg har lest , men jeg forstår ikke helt alt fordi jeg er så tom i hodet, gir litt opp å lete etter de rette svarene . Legen min er veldig hyggelig, men han er også litt rotete, og sier mye feil ofte,s å jeg kjenner angsten hogger litt her til tider .
Veldig takknemlig om noen kan svare meg litt her nå
Lignende tråder
-
Jeg har akkurat fått diagnosen kreft i skjoldbruskkjertelen
Av eulalia i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 4Siste melding: 10-08-10, 19:56 -
Jeg har fått Erfa!
Av Sonja Midtlien i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 11Siste melding: 03-07-10, 16:17 -
Jeg har Hypothyreose og har nylig fått diagnosen kronisk utmattelsessyndrom.
Av li81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 31-08-08, 16:12 -
Akkurat som om jeg går i koma...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 43Siste melding: 07-10-07, 21:50 -
Alt er så slitsomt akkurat nå...
Av Tiril30 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 07-09-06, 19:19

Svar med sitat
Bokmerker