Jeg har gått på Levaxin (bruker nå 900 mcg pr uke) siden desember, og merker ingen bedring i formen. Fastlegen synes det er veldig rart at formen ikke er bedre, siden verdiene har begynt å normalisere seg. TSH var i februar på 2,7. Økte da dosen med 200 mcg/uke. Tok nye prøver for litt over en uke siden, men har ikke fått svar enda. Siden jeg nærmer meg 30 år, ikke er gift og ikke har barn, nevnte hun at jeg kanskje er kommet i en slags "midtlivskrise", og at symptomene kan skyldes depresjon. Dette er jeg overhodet ikke enig i. Jeg jobber selv i helsevesenet og har lest en del psykiatri, og jeg er helt sikker på at jeg ikke er deprimert. Tullprat! Våkner hver morgen og føler meg stuptrøtt, er tung i hodet og har rødsprengte øyne - uavhengig av om jeg har sovet mye eller lite. Selvfølgelig er jeg ikke i knallhumør når jeg føler meg helt utslått, men jeg er IKKE deprimert.

Det jeg lurer på, er om det kunne være aktuelt å prøve T3 i tillegg? Hvordan klarer man i såfall å overtale fastlegen til det? Har hørt mange fastleger er vanskelige å "få med på laget", og tror dessverre ikke min er noe unntak... En annen ting: Er det noen som vet om en fastlege i Oslo som har litt greie på/ interesse for stoffskiftesykdommer?