Lurer på om noen med diabetes 1 og lavt stoffskifte bruker Erfta istedet for Levaxin, og i såfall hvordan det virker for dere?
Legen har ikke sagt noe, men etter å ha googla og slukt info om medisinering og bivirkninger av insulin og levaksin, har jeg veldig lyst til å prøve Erfta. Spesielt siden TSH er 5,9 etter to og et halvt års medisinering med levaksin, og jeg sliter skikkelig med hjertebank, kaldsvetting og smerter i kroppen.
Skremmer meg også at levaksin kan føre til beinskjørhet med tiden. Vi har beinskjørhet i familien på kvinnesiden og jeg har i en årrekke gått på kortisonpreperater for astmaen min. Legen jeg hadde frem til 2000 (flyttet da til en annen landsdel) var veldig obs på at jeg må følges opp fordi jeg står sterkt i faresonen for å utvikle beinskjørhet, og det var før jeg begynte på levaksin og insulin.
Er beinskjørhet et problem med Erfta, noen som vet?
Jeg prøver å finne ut mest mulig for å kunne argumentere for at jeg vil prøve Erfta. Har iallefall kommet så langt i prosessen at jeg ikke lenger vil overlate alt til legen, men være med og ta egne valg. Det er tross alt jeg som sliter og har en særdeles lite god hverdag når jeg følger legens råd.