Har lenge nå tenkt å poste en liten oppdatering omkring min situasjon, om noen skulle ha interesse, men formen har ikke vært bra og energioverskuddet minimalt.

Jeg bestilte jo en time på OsloAkutten, men avbestilte denne. Jeg fikk istedet en telefonkonsultasjon med dr. ved Balder Klinikken, som jeg jo har vært innom før da jeg bodde i Oslo. Syntes dette ble en fin løsning mens jeg venter på timen på Heggedal.

Han tok min situsjon seriøst og LYTTET!!! Blir så forundret når jeg møter leger som lytter, men hvor takknemlig. Han syntes dette hørtes ut som en binyrebarktertthet, samt at han lurte på mitt stoffskifte.

Blodprøver og spyttprøver ble tatt her i byen da jeg mottok rekvisisjon i posten (genialt!!).

Stoffskifteprøvene er nå mer der jeg ønsker at de skal være
* TSH 0,04
* Fritt tyroksin 19,8
Husker ikke referanseverdier.

Men angående kortislo prøven i blod så viste denn 200. Prøven ble tatt kl. 1015 da det var umulig for meg å ta den kl. 08. Jeg hadde da vært alene med to små under 3 år den morgenen med alt det stress det medfører med å få stelt, spist, måkt snø og levert i barnehage. Er dette nivået ok??????

Også ville fastlegen min ha en prøve da jeg var der for sykemelding på mandag. da var kl. 13 og kortisol i serumble målt til 180. Da hadde jeg vært gjennom samme runde med barna på morgenen, måkt snø, samt vasket klær, ryddet etc. Hva sier dette???Står ikke noe referanseområdet på noen av prøvene.

Formen er ok om jeg tar det med ro, men de to siste dagene har jeg vært litt rundt i butikker for å fåordnet med litt vårtøy til jentene, og nå er jeg helt ødelagt på en måte. Jeg er så trett og sliten, men får ikke slappet av da jeg på en måte er stersset innvendig!!!?????

Blir helt gal av å ha det slik jeg.

Noen som har det likt??