Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Threaded View
-
30-03-11, 13:19 #11
Sv: Radioaktivt jod.
Det forstår jeg altså ikke.... Hvorfor skulle de "se om skjoldbruskkirtlen optog jod" når du havde et klokkeklart højt stofskifte (hyperthyreose/Graves) at dømme efter symptomerne? Det lyder mere som om du har fået en radiojodbehandling for at hæmme kirtlens kapacitet til at danne hormoner. "Hvis skjoldbruskkirtlen producerer for meget hormon (højt stofskifte), eller hvis kirtlen er for stor (struma), kan det være nødvendigt at behandle med radioaktivt jod. Radioaktivt jod hæmmer cellerne i skjoldbruskkirtlen, sådan at hormonproduktionen falder og størrelsen mindskes. Virkningen indtræder gradvist i løbet af nogle måneder. De fleste kan nøjes med én behandling, enkelte må have gentaget behandlingen."
Effekt af radiojod er (i de fleste tilfælde) hypothyreose, og denne effekt er ikke reversibel.
Det tror jeg, du har ret i.
Du har postet tråden i forummet "Hashimoto's". Vil det sige at du har fået konstateret antistoffer (TPO) mod skjoldbruskirtlen?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Test dig selv for binyretræthed (iris-testen)
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 06-03-12, 08:00 -
Hårmineralanalyse og binyretræthed
Av Anisa i forumet Alternativ behandlingSvar: 2Siste melding: 05-02-12, 11:29 -
Kan ikke øge dosis pga binyretræthed?
Av Honeyhob i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 08-01-10, 11:56 -
Binyretræthed, søvnmangel, cortisol, melatonin, DHEA m.m.
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 30-11-09, 17:35 -
Adrenal-Thyroid Connection - binyretræthed
Av ninus i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 20-02-08, 20:38

Svar med sitat
Bokmerker