Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
24-03-11, 14:05 #1
Graves og alternativ behandling
Jeg er ny her på forumet og jeg finner ikke så mye om alternativ behandling av for høyt stoffskifte.
Med alternativ behandling mener jeg alternativer til medisinsk behandling.
Hvilke erfaringer har dere i tilleg til eller utenom medisinsk behandling?
Her er mine personlige erfaringer;
Jeg har hatt Graves syndrom siden 2002 og har til dags dato ikke vært interessert i annen behandling for denne sykdommen enn alternativ behandling.
Dette er et personlig gjennomtenkt valg og jeg ønsker derfor ikke å diskutere hvorfor. Jeg ønsker kun å bruke denne tråden til å dele erfaringer når det gjelder alternative behandlingsformer.
Mitt høye stoffskifte har svingt opp og ned gjennom disse år og jeg har enda ikke funnet en behandlingsform som har gjort meg helt frisk. Det er ikke sikkert at det er mulig å bli helt frisk av denne sykdommen men jeg har forsøkt å eliminere faktorer som øker problemet og sett på mulige faktorer som kan ha forårsaket mitt høye stoffskifte.
Jeg har siden jeg var ganske ung vært en nattevåker, og jobbet mye om natta i jobber som er fysisk aktiv og anstrengende med få timers søvn
Jeg har siden jeg var ganske ung hatt et slankekosthold, hvor jeg i lange perioder har spist lite og lite variert uten noen form for kosttilskudd.
Heller ingen form for kost tilskudd under 2 svangerskap og fullamming til barna var 8 og 11 måneder gamle.
Jag har både røyket sigaretter og drukket alkohol
Jeg har en stor tro på at den største årsaken til min hormonelle ubalanse er at jeg ikke har tatt vare på meg selv. Og jeg tror at sigaretter har vært den største faktoren til hormon ubalanse da de faktisk inneholder stoffer som øker testosteron produksjon hos kvinner. Og jeg kan se at min sykdom startet for alvor da jeg sluttet å røyke for første gang i 2002. Min personlige terori er at den høye hormonproduksjonen startet da jeg sluttet å tilføre kroppen min ekstra testosteron.
Min logikk forteller meg også at når jeg har røyket sigaretter siden jeg var 15 år til jeg var 42 behøver kroppen min tid til å regulere seg tilbake til det normale. Jeg har nå vært røykfri i 2 år.
Jeg har brukt TANKEFELT TERAPI som akkutt behandling når symptomene har blitt for sterke. Denne behandlingen har ikke har noen vedvarende virkning, men har vært en livredder flere ganger.
AKKUPUNKTUR har ikke hatt noen særlig virkning i det hele tatt, men jeg er også en person som ikke har så mye nytte av denne behandlingsformen.
Men jeg anbefaler akupunktur for de som det passer bedre for.
Dyr KVANTEMEDISIN, ingen særlig bedre virkning og en dyrekjøpt erfaring.
HOMEOPATI ingen særlig virkning
READING, SJAMANISME, HEALING, forskjellige former for selvutvikling som SUPERCOACHINg, FAMILIE KONSTELLASJON, SAMTALETERAPI, GRUPPETERAPI og CHAKRA LESING osv
De behandlingsformene som har hatt størst og best virkning har vært FOTSONE TERAPI og REFERANSEPUNKTS TERAPI
Men jeg ønsker fremdeles å finne årsken til denne hormonubalansen, enn å kun fokusere på å undertrykke symptomer.
Jeg vil presisere forumets polisy ;alle opplysninger og råd på dette nettstedet må aldri brukes i stedet for kontakt med, undersøkelse hos, eller behandling av lege og annet helsepersonell. Opplysninger og råd på dette nettstedet må heller ikke brukes som utgangspunkt for å stille diagnoser, endre medisin eller dose, eller avgjøre valg av behandling.Sist endret av enia; 24-03-11 kl 15:43 Begrunnelse: omformulering
Lignende tråder
-
Edzard Ernst gør op med alternativ behandling
Av Anisa i forumet SkeptikereSvar: 3Siste melding: 10-07-15, 10:05 -
Læger om alternativ behandling - Lægekunst i det 21. århundrede
Av Anisa i forumet Alternativ behandlingSvar: 3Siste melding: 20-11-10, 11:59 -
Naturmedisiner? Alternativ behandling?
Av Zena i forumet Alternativ behandlingSvar: 2Siste melding: 24-11-07, 14:10 -
Alternativ behandling ved hyperthyreose?
Av hanne i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 08-08-05, 18:18 -
Alternativ behandling
Av Hilma i forumet Alternativ behandlingSvar: 1Siste melding: 17-04-05, 18:22

Svar med sitat

Bokmerker