Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
18-03-11, 10:39 #4
Sv: Forhøyet anti TPO høyt stoffskifte.
For så vidt er det ikke så relevant at det er blevet opdaget tidligt. Det er en tidlig behandling som har indflydelse på om sygdommen bliver mere plagsom eller mindre plagsom i fremtiden.
Betyder det, at du ikke har fået udskriften af dine blodprøver med hjem? Forhøjet anti-TPO kan være mange ting.
Forleden havde en bruger skrevet, at han er blevet oplyst om (for ret længe siden) at han havde "let forhøjet" anti-TPO og at det betød ikke noget alvorligt. "Vente og se" var holdningen hos lægen. Forleden har denne bruger fået at vide af en ny læge, at allerede dengang var hans anti-TPO på 1300+ - altså ikke let forhøjet, men meget forhøjet og patienten derved fik en forklaring på hvorfor i alverden havde han det så relativt skidt som tilfældet er....
Du har Hashimoto's og disse TPO-antistoffer forsvinder ikke igen. Kirtlens ødelæggelse er i gang og denne process er irreversibel. Kommer du ikke i behandling tidligt nok, kan du se frem til at effekten af behandlingen senere bliver proportionelt op ad bakke, jo længere ventetiden på behandling varer.
Du skriver i overskriften Forhøyet anti TPO høyt stoffskifte. Er dine FT4 og FT3 værdier for høje, og TSH for lavt i forhold til "normalområderne"?
Det er ved de antistoffer (TRAS) der er med til at udvikle højt stoffskifte, hyperthyreose, at man kan "vente og se" da hyperthyreose kan gå i ro af sig selv. Det gør Hashimoto's ikke. Alene dette at du har opsøgt forummet her, tyder på at du allerede plages i en vis grad, og selv med behandling er det ikke så nemt at blive plagene kvit.... Har lægen forklaret, hvad hun venter på før behandlingen kan komme på tale?
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Forhøyet anti-TPO og lite jernlager!
Av [Marita] i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 19Siste melding: 30-08-10, 18:30 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Hva viser forhøyet anti-tpo? nye prøve svar....
Av trude.lutt i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 18Siste melding: 01-12-07, 22:02 -
Er det mulig å ha lavt stoffskifte med forhøyet TRAS- verdi?
Av MetteS i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 05-10-06, 18:30 -
Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
Av milla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat
Bokmerker