Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Balder er vel også restriktive med behandling ved subklinisk hypotyreose, mener å huske det fra den legen som var i VG for en tid tilbake. Og det er jo heller ikke bra!!! Folk bør få en mulighet til å se om det er der problemer deres ligger.

TSH rytteriet deres handler, i følge min behandler der om at høyt TSH kan gi hjerteflimmer og osteoporeose, mener jeg han sa
Hmm... personligt foretrækker jeg 1000 gange mere "hjerteflimmer" og "osteoporose" fremfor hypothyreose. Det mener jeg virkelig, selv hvis det passede (hvilket det ikke gør). Men det ser ud til, at denne TSH-sag i forhold til denne klinik er ikke af nyere dato, som vi ellers troede.

Ved et tilfælde fandt jeg i dag en tråd, Yvette postede på forummet allerede i august 2005: Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56, hvor Nora skrev bl.a.:
Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
Forresten har vi sett her på forumet at de på balderklinikken noen ganger undermedisinerer pasienter, det vil si at de går etter TSH og ikke som oss etter ft4 og ft3, altså ikke ft4 og ft3 i øvre halvdel av referanseområdet.