Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Tråd: Nykomling som søker svar
Threaded View
-
12-01-08, 07:39 #1
Nykomling som søker svar
All der ute med mer erfaring enn meg
Etter påtrykk fra min mor som har lavt stoffskifte tok jeg en blod prøve for en måneds tid siden. Blod prøven viste som følger:
B-HB - 12,9
Ferritin - 50
B12 - 243
TSH - 12
Fritt T4 - 10,2
Anti TPO - >1000
Hva betyr dette? Jeg har fått beslked om å begynne med den minste pillen til å begynne med og skal ta en ny blod prøve om 4 uker.
Det rareste er at jeg i utgangspunket ikke kjente meg igjen i beskrivelsene jeg leste når det gjalt symptomer.
Etter å tenkt litt og lest litt kan jeg allikevel krysse av for tørr hud, eksem av og til (atopisk), kan hende har jeg litt kaldere hender enn andre, muligens 5 kilo for mye - som det er vanskelig å bli kvitt selv om jeg trener og spiser sunt. Har langt hår og det er alltid en stor dott i dusjen etter at jeg er ferdig. Jeg er som oftes full av energi og tror ikke jeg er mer sliten enn andre.
Jeg og kjæresten kunne godt tenke oss å få barn - det har vi jobbet med det siste året uten hell. Kan hende er stoffskifte en av årsakene til det?
Tanten min kikket på testen min og lurte på om ikke B12 og Ferretin var litt i laveste laget. Er det det?
Hva gjør jeg eventueølt for å øke?
Jeg har mange tanker og spørsmål uten helt å vite hva jeg bør gjøre. Trenger tilbakemelding fra noen med mer erfaring.
Ganske frustert Heidi
Lignende tråder
-
Ernæringsstudent med hypothyreose søker informasjon og støtte (:
Av rosaelefant i forumet Helbred og kostholdSvar: 17Siste melding: 01-11-10, 16:52 -
Ernæringsstudent med hypothyreose søker informasjon og støtte(:
Av rosaelefant i forumet Helbred og kostholdSvar: 15Siste melding: 26-10-10, 12:24 -
Nykomling som søker svar
Av HeiDisign i forumet PresentasjonerSvar: 6Siste melding: 13-01-08, 09:46 -
Gode råd til en slapp nykomling???
Av Grete :-) i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 22-03-07, 10:47

Svar med sitat
Bokmerker