Hei Eirin!

Først vil jeg bare si at jeg jo kjenner meg igjen med dette med å føle seg så UTROLIG syk og tung i kroppen og at man liksom må sette livet på vent. Og jeg kjenner igjen symptomene dine med feber, ganske sterke muskelsmerter som beveger seg rundt og leamus. Hos meg er denne leamusen værst når jeg har vondest i musklene. Jeg har også leddsmerter, og det er akkurat som sykdommen skal innom hvert et ledd og muskel før den dabber av og jeg blir frisk igjen (med noe tretthet og småsymptomer innimellom). Har jo hatt to slike perioder før også.

Jeg hadde dager i min lignende periode som begynte i desember, med voldsom tretthet som var helt lammende. Det var til tider svært vanskelig å holde seg våken. Det var som å ha tsh på 20 eller noe i den duren. Og kroppen var kjempetung, måtte liksom konsentrere meg om å løfte beina på det værste. Det mistenkes at jeg kan ha en revmatisk sykdom.

Jeg har ikke lyst til å diagnostisere deg, men jeg syns symptomene dine er av en slik art og har pågått så lenge at jeg håper legen din har tatt senkning, ana, Waaler, anti ssa og anti ssb for å nevne noen revmaprøver.

Og husk nå på; er det en revmatisk sykdom så kan den behandles. Du vil ikke være like syk som nå hele tiden. Revmaplager kommer jo ofte i perioder. Med behandling blir periodene ofte kortere, ikke så "harde" og kanskje også ikke så ofte eller fraværende. Man kan lære segå unngå det som trigger sykdommen... Og har du lest om LDN?

Jeg er også litt irritert på meg selv fordi jeg skriver så mye om at du kan ha revmatisme av en eller annen art... Men med slike symptomer ville det vært galskap av en lege å ikke undersøke deg ift dette. Jeg kan ikke IKKE skrive dette når mine symptomer ligner slik på dine. Men jeg håper og ønsker at du ikke har det!!!

Og selvsagt kan jo denne leamusen i seg selv ha andre årsaker også, slik som Nielsigne skriver.

Jeg skjønner at du er lei deg og redd... Du har min hele og fulle medfølelse...