Ja til det første spørsmålet ditt.
Liothyronin er aktivt bare i kort tid - derfor trenger vi en kontinuerlig forsyning.
Og det skal jo omdanningsprosessen fra Levaxin gi, men den danner tydligvis for lite T3 hos deg.
En høyere Levaxindose vil danne mer, men vil også gi en høyere T4 og en lavere TSH. Man har en viss tålegrense for hvor stor T4 kan være og ikke alle tåler så høy T4 som skal til for å lage nok T3.
Jeg mener jo at en bør prøve å øke Levaxindosen først - før man prøver Liothyronin.
Og hos noen virker ikke det uansett (som hos meg) og da er det bare å prøve Armour.
Det virker godt hos meg.
Jeg var i samme situasjon som deg - vekta mi økte 1kg/år uansett hvor mye jeg trente eller hvor lite jeg spiste.
Armour fikk fart på sakene og jeg ble normalvektig.

Vi må huske på at vi ikke har noen kjertel når vi tenker på energiomsettning og når vi leser hva andre skriver om det.
De bygger det de skriver på at kjertelsystemet er iorden, og tenker ikke på oss.
Ser hva du skriver panadalakris, med "sparebluss" forstår jeg ett av kroppens livreddende krisetiltak. Det fungerer sånn at TSH senkes når kroppen ikke har nok energitilgang - for å redde livet skrus stoffskiftet ned - men det virker jo ikke på de som ikke har noen kjertel ........
Og energitilgangen er jo ikke begrenset heller ......

Slutter man å spise tvinges kroppen til å opprettholde livet på de resusrser som finnes på lager - en velfungerende kropp skrur da ned stoffskiftet for å spare på lagerbruken.
Men vi opprettholder jo stoffskiftet med piller og skulle således lett kunne regulere kroppsvekten.
Men forutsettningen er jo at kroppen har tilgang til lagerene - og at det thyroxinet som er tilstede har evnen til å omsette fett ........