Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
15-02-11, 08:53 #1
Jeg har ikke fått påvist lavt stoffskifte men 90% av symptomene stemmer
Myxødemkoma
Kan disse symtomene tyde på Myxødemkoma? Fra jeg er i vanlig form til jeg er helt hjelpesløs tar det ca 20 min, har hatt to av disse anfallene over en 3 mnd periode! ( jeg har ikke fått påvist lavt stoffskifte - heller tvert i mot, for å si det sånn! Litt mumling om psyken har begynnt å forekomme hos fastlegen. Blod sukkeret er målt flere ganger med glykosebelastning- så det er ikke føling jeg snakker om).
Symptomer: litt svimmel og uvel, kvalm, får store problemer med å stå i ro og konsentrere meg - føler at jeg vil besvime om jeg ikke holder meg i aktivitet/bevegelse ( dette har vært i jobb sammenheng og jeg har ikke hatt mulighet til å sette meg ned alene på jobb og butikken full av kunder) kvalm, vondt i hodet, blodårene blir synlig på hendene og i tinningen,sakte men sikkert forsvinner det lille som er av krefter, voldsom kaldsvette( det " spruter" svette ut av hodet mitt) klarer ikke å holde meg på bena - klarer å sitte,problemer med å holde øynene åpne absolutt konsentrasjonsproblemer har mer enn nok med å klare å sitte, svakere og svakere til jeg må legge meg ned, kaster opp, fryser voldsomt, er så ufattelig sliten at jeg ikke klarer å løfte armen, har ikke krefter til annet enn enstavelsesord, ligger rett ut og vil bare være alene, ufattelig påkjenning å bare ha noen i nærheten - kjennes ut som jeg rett å slett er i ferd med å stryke med!
Etter 5-6 timer er jeg i stand til å komme meg på toalettet for egen maskin, ytterst sakte men sikkert kommer kreftene tilbake og etter ca 14 dager er jeg der jeg var når jeg fikk "anfall". Første gangen dette skjedde dro vi på legevakta, liggende i bilen og trillet inn i rullestol- jeg var så slapp at jeg ble holdt fast for ikke å velte over på siden, De målte blodtrykk og det var det! Lå der i 5 timer i ørska og når jeg begynne å få igjen varmen og kvikkne til dro vi hjem! Følte at jeg var i ferd med å stryke med og alt som ble gjort var to tepper og måling av blodtrykket!
Som sagt jeg har ikke fått påvist lavt stoffskifte men 90% av symtomene jeg har funnet på nettet stemmer ( har time hos oftebro) . Setter veldig pris på svar, er det noen som vet noe om Myxødemkoma??
Lignende tråder
-
Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen
Av jolene i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 59Siste melding: 03-09-11, 14:06 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Stemmer det at det ikke er vits å ta stoffskifteprøver...
Av Marina73 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-04-08, 18:57 -
Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det
Av Smurfine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 35Siste melding: 22-11-07, 10:58 -
Jeg har ikke fått konstatert lavt stoffskifte ennå men tror selv at jeg har det
Av Smurfine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 31-10-07, 19:09

Svar med sitat

Bokmerker