Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Threaded View
-
13-12-09, 05:33 #32
Sv: Nytt liv... etter operasjon
Kjære Anisa
Takk for svar,jeg er en kvinne på 49 som har 3 barn og 2 barnebarn
Det gleder meg å få kontakt med noen som har erfaring med dette.
Mine blodprøver var helt fine, men jeg hadde en kul som vokste og alle symptomer på for høyt stoffskifte. De fjernet halve og jeg fungerte som før i noen år. Etter en meget stressfull periode på jobb begynte den å vokse igjen, og jeg fikk mageproblemer, infeksjoner i kroppen som ikke ville bort, søvnproblemer og hele pakken. Blodprøvene viste alt alt skulle være normal, så jeg fikk operere på eget ansvar ! og det gjorde jeg.
¨
De fjernet hele kjertelen, unntatt de bikjertlene bak. Den hadde vokst seg nedover i halsen min og var som en halv banan, og presset på luftrøret mitt. Ikke rart det hadde vært ubehagelig sa legene.
Nå har jeg blitt hyper pga for høye doser Levaxin, og strever med å finne den riktige dosen. Tar 150 microgram hver dag. Siste prøver da hadde jeg TSH på 22,5 og T3 var ikke viktig sa legen.
Ja jeg ble henvist til min fastlege som tilstod at han ikke hadde mye erfaring med dette. Hvis jeg trengte hjelp så måtte jeg kontakt sykehuset, de spesialister som er der (men det var i begynnelsen av min sykemelding forstod jeg).
Mine siste prøver tatt i oktober viste en TSH på 22,5 som er litt i øvre grense, T3 var ikke viktig sa legen.
Jeg skal ta nye blodprøver nå den 16 desember 2009- skal jeg da be og om at de tar prøver av min binyrer ?
Har trøbbel med magen i tillegg til søvnproblematikken så jeg tar Duffalac jevnlig for å unngå forstoppelse og har lagt om kosten litt.
Opplevde kolikk her om dagen, det var grusomme smerter! hele min brystkasse kjentes ut som om den skulle sprenges (da hadde jeg ikke tatt Dufalac på en stund...) men det ordnet seg etter noen timer.
Prøver å ikke fokusere så mye på dette, da man lett kan bli opphengt i hva som er galt .
Prøver å si til meg selv at jeg blir nok helt frisk - det tar sikkert bare tid.
Men klart forutsetningene er at man får riktig behandling og tenker positivt...
Mvh Enja

Bokmerker