Hej med jer.

Jeg har taget Euthyrox i 1 års tid (125 mikrogram dagligt), og har egentligt haft det ok på dem. Jeg oplever dog nu et synkende T3 1,27 (1,40-2,50), og jeg kan simpelthen ikke få det op! . Tsh er 0.27 og T4 106 (60-140).

Jeg tager ekstra tilskud af Selen, B6, Magnesium, mit ferritin har jeg fået op på 50, men kan se at min Hemoglobin Fe er under normal-området 19.2 (19,4-22,2).
Jeg har mange dage jeg er "sliten" som i kalder det på norsk, synes den beskrivelse dækker meget godt! Træt, forstoppet, orker intet og humøret er ikke det bedste

Kan se at mange kæmper med at omdanne T4 til T3, og at mange forsøger Armour f.eks.. Orker næsten ikke at starte nyt medicin igen, det er et langt sejt træk for kroppen at få den kørt ind og ud af medicin, så tænker om der mon er en anden udvej?
Jeg har prøvet at tage T3 tilskud (liothyronin) som jeg fik lægen til at udskrive, men blev rigtig utilpas af det, også selvom jeg kun tog en minimal dosis. Overvejer dog at forsøge igen?
Er der andre på Euthyrox der oplever dalende T3? Er der nogen der har gode erfaringer med Eferox?
Vil lige indskyde, jeg ved ikke om det har betydning, men indenfor det sidste års tid har jeg tabt mig 20 kg ved kostomlægning og vægttab . Jeg har haft det rigtigt godt med det, men har undret mig over at jeg ikke har skullet reducere Euthyrox-dosis. Jeg er bange for at få endnu lavere T3 og T4 hvis jeg reducerer dosis, selvom jeg ind i mellem føler at TSH er blevet lidt for lav. Hænger det ikke sådan sammen, at hvis TSH stiger, så falder de andre tal endnu mere eller?
Ja det var mange spørgsmål og det var lidt rodet, men sådan er det desværre i min hjerne lige for tiden. Lidt fortvivlet, lidt frustreret, orker ikke rigtigt at lave om på medicinen, men orker heller ikke, ikke at gøre noget? Kender i den følelse?
Tak for jeres opmærksomhed, er vi mon flere i samme båd?
Mange hilsner
Gitte H.