Well Women Guide to Armour Thyroid

"Armour Thyroid - en meget efterspurgt thyroid hormonmedicin. Let at få? Nej. De fleste læger vil ikke ordinere det, men det er svaret for så mange, der har hypothyreose, enten skjoldbruskkirtelhormon-resistente eller har lave niveauer af thyreoideahormon (herunder dem, der hører under grænsetilfælde).

Mange af os i behandling med syntetisk L-thyroxin har ikke en tilfredsstillende effekt af behandlingen, og har stadig symptomer, trods at dosis af hormonet T4 er øget/justeret mange gange. Vi kan ende med en T4-forgiftning på grund af for meget T4, fordi vi simpelthen ikke kan konvertere T4 fra tabletterne til T3. Derudover kan vi lide af for få eller blokerede receptorer eller binyretræthed, og alle disse problemer kan forårsage en dårlig respons på thyroid medicin.

Jeg følte det nødvendigt at skrive denne artikel, fordi jeg har forgæves forsøgt at få Armour ordineret til mig i 2 år. Min sidste læge ville ikke ordinere Armour. Min aktuelle læge vil ikke ordinere det selv, men har i det mindste sat sig ind i sagen og henvist mig til en endokrinolog, min læge mener, kan hjælpe. Jeg mener, at jeg har langt større chance for at vinde i lotteriet, så nu skal jeg af sted til Doctor Peatfield i det nye år."
Læs mere i Well Women Guide to Armour Thyroid, med gode links, på engelsk.

Well-women.com for Women with Thyroid Disease - Fight for better care now. Hi and welcome to my battle for Thyroid patients all over the world.

Mariannes egen Thyroid Story