Hei alle sammen!
Jeg er en jente på 29 år, gift og null barn.

For to år siden ble det oppdaget at jeg hadde høyt stoffskifte. Jeg var da mye nedfor, stresset, hadde problemer med konsentrasjonen på jobben osv. Høy puls, dårlig mage.. Slapp og sliten i kroppen, eller hyper, alt ettersom. Tynnere ble jeg også, men det syns jeg var bare fint Det var min kusine som sa jeg måtte teste meg, hun har lavt og min mor har også lavt.

Jeg fikk først Neo- Mercazole men ble allergisk og måtte slutte. Fikk så radioaktivt jod- det var med en viss skepsis- man hører jo så mangt. Men det har gått bra. Fikk litt lavt stoffskifte men etter prøving og feiling har jeg nå fått riktig levaxindose og vært stabilt bra i ca. ett år.

I september ble jeg gravid. Etter en tid gikk stoffskiftet ned, til TSH på 14. For to dager siden begynte jeg å blø litt, kom på ultralyd og dessverre var fosteret dødt. Det var en MA (missed abortion) og jeg måtte på utskraping. Det var triste greier :( , men jeg syns det har gått bra med oss. Dette var vårt første forsøk og vi prøver nok igjen når tiden er inne.

Har spekulert litt på om aborten skyldes noe med stoffskiftet, men legene tror i alle fall ikke det. Jeg skal til endokrinolog snart, får høre hva hun sier.

Jeg har akkurat fått internett hjemme og har som dere sikker ser vært innpå her noen ganger i det siste. Det er et flott møtested og interessant å følge med.

Egentlig regner jeg meg som nokså frisk, det har gått ganske bra med meg det siste året. Jeg håper dere syns det er ok å høre fra noen som det har gått bra med også?

Hilsen Klara