Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Threaded View
-
29-01-11, 17:16 #7
Sv: T3 omdannet fra syntetisk thyroxin trænger ikke igennem til hjernen
Må bare si meg fall delvis enig i din pessimisme.
Dette er forsåvidt ikke helt "ny" kunnskap siden det har vært kjent i akuttmedisin siden 80-tallet at direkte T3 intravenøst for akutte hypopasienter i koma ser ut å ha bedre behandlingsresultater enn T4, siden T3lettere penetrerer blod-hjernebarrieren enn T4.
Vet ikke noe om det er ift. syntetisk eller naturlig hormon, men utifra at dette et akuttmedisinforskning/behandling på akuttmottak/sykehus av komapasienter (myksødem koma) vil jeg anta det er snakk om syntetisk T3 gitt iv.
Det som er interessant og kanskje kan gi håp om mer optimisme er at denne nye piloten og forskerne har hatt interessa av (og mål om) å finne ut hva som svikter ved standardbehandling med T4. Hvorfor er det noen som ikke blir friske selv om det ikke står om liv men livskvalitet for hypopasienter med gode behandlingsresultat med tanke på blodverdier men fremdeles ikke symptomfrie.
H:-)
Lignende tråder
-
Syntetisk/vegetar-alternativ til Armour
Av Stina i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 11Siste melding: 08-03-12, 05:18 -
Jeg har igennem mange år haft et TSH-tal på 4-5. Lægerne har ikke villet behandle mig
Av gitteh i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 248Siste melding: 07-09-10, 18:32 -
Hvorfor virker ikke thyroxin?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 18-04-08, 22:03 -
Syntetisk thyroxin/hvordan kroppen reagerer på det.
Av pandalakris i forumet Naturlig T4 og syntetisk T4 er ikke lik hverandreSvar: 2Siste melding: 06-09-07, 18:53 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01

Svar med sitat

Bokmerker