Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Bare vi nå
1) Får bekreftende oppfølgende studier
2) Finner ut om det også gjelder hhv syntetisk eller naturlig t3 tilsatt direkte i blodbanen ( jeg merker meg at abstracten sier at diffusjon ikke skjer... selv om konvensjon skjer)
3) At ny kunnskap fort penetrerer legestanden

... dessverre er jeg i det pessimistiske hjørnet. Dog bør artikkelen kunne brukes for det den er verd for å få prøvebehandling av den enkelte lege med enten lio eller "andre medikanmenter inneholdende t3".
Må bare si meg fall delvis enig i din pessimisme.
Dette er forsåvidt ikke helt "ny" kunnskap siden det har vært kjent i akuttmedisin siden 80-tallet at direkte T3 intravenøst for akutte hypopasienter i koma ser ut å ha bedre behandlingsresultater enn T4, siden T3lettere penetrerer blod-hjernebarrieren enn T4.
Vet ikke noe om det er ift. syntetisk eller naturlig hormon, men utifra at dette et akuttmedisinforskning/behandling på akuttmottak/sykehus av komapasienter (myksødem koma) vil jeg anta det er snakk om syntetisk T3 gitt iv.

Det som er interessant og kanskje kan gi håp om mer optimisme er at denne nye piloten og forskerne har hatt interessa av (og mål om) å finne ut hva som svikter ved standardbehandling med T4. Hvorfor er det noen som ikke blir friske selv om det ikke står om liv men livskvalitet for hypopasienter med gode behandlingsresultat med tanke på blodverdier men fremdeles ikke symptomfrie.

H:-)