Hei

Jeg er litt forvirret for tida fordi jeg har blitt i dårligere form. Er snakk om de siste to ukene. Den første uka var det mens, så da kan det være synderen, men har vært merkbart dårligere siste uke også. Tenkte først at det var symptomer fra binyrene igjen, har mer hjerteklapp, stressfølelse, hevelser i ansiktet, prikking i fingre, svie i øynene (ikke tørre øyne), mer sliten etc.

Jeg har ikke gjort noen endringer i kosttilskudd eller medisiner. Har heller ikke utsatt meg for spesielt stress.

Så har jeg i det siste tenkt at jeg kanskje er litt overdosert på Thyroid. Jeg er så dårlig til å kjenne på kroppen. Symptomene på hypo og hyper er så like for meg. Blir bare forvirret.

Startet nyåret med en ordentlig opptur, mer energi, bedre utseende etc. Så kom nedturen.

Binyrene mine hadde kommet seg i løpet av senhøsten og jeg kunne da gå litt ned i dose på hc. Teorien min nå er at jeg trenger mindre Thyroid. Sist jeg endret dosen var i starten av desember, da gikk jeg ned skarve 10 mg.

Så de siste to dagene har jeg tatt ca 1/2 grain mindre. Gått ned fra 240 til 215 mg. Merker ingen forskjell ennå. Men føler på usikkerheten: kanskje er jeg ikke overdosert i det hele tatt? Og om jeg er det, er kanskje å gå ned et halvt grain for mye? Bør jeg legge på litt igjen?

Men jeg får vel snart se hvordan kroppen reagerer. Regner med et salgs svar i løpet av de nærmeste dagene. Når jeg har gjort endringer før, har det som regel vært med et kvart grain, men tok i litt mer nå. En stund siden jeg har vært til legen. Men dro og tok blodprøver i går da jeg endret dosen.

Merker ikke noe forskjell på pulsen (men har ikke målt systematisk i det siste). Det jeg vet fra i fjor da jeg prøvde både og være over- og underdosert, var at symptomene er ganske like- men at det helt klart føles bedre å være overdosert enn underdosert!

Har ligget på høyere dose hc de siste ukene. Enkelte ganger har hc hjulpet, andre ganger har det ikke det....

Nei, er bare veldig usikker for tida....