Viser søkeresultater 1 til 10 av 30

Threaded View

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Standard Sv: Blodprøvesvar januar 2011 - forvirret

Takk for tipset, Vigdis!

Oppdatering fra det som har skjedd fredag 14. jan. 2011, legetimen min:

Fikk følgende beskjed og forklaring fra fastlegen min:

1. Han har snakket med endokrininsk avd, de vil ikke tilråde meg å begynne på lio, pga fine verdier, men han har bestilt time dit likevel.
    2. Han vil ikke gi meg lio, men lar endo avgjøre. Han mente jeg overhodet ikke hadde bruk for lio.
    3. Han vil ikke la meg gå på større dose lev enn 75µg, selv om jeg har trosset han, som han sa indirekte, og spiser 2 stk 75µg lev pr dag. Pga lav tsh og ft4 verdi i øvre del av skalaen. Han ville ikke ta ansvar for en større dose, som han sa.
    4. Hverken han eller legekontoret har lov å måle ft3 verdier, de har kun lov å måle ft4 og tsh. Han viste meg prøve arket, hvor kun disse to verdiene fantes.
    5. For å få time til endo, måtte puls, blodtrykk og hjertefrekvens tas. Alt var normalt, selv om jeg bruker to stk lev. Er altså ikke overdosert! Og merker at jeg er litt bedre i psyken. Men sliter fremdeles med brainfog, tinnitus, dårlig hørsel, glemsomhet, og "ut-av-deg-selv-opplevelse".
    6. Jeg ga han arkene som dere hadde tipset meg om, og da sa han "...nå skjønner jeg hvor du har dette med lio i fra...!".
    7. Han ville overhodet ikke høre om at jeg var blitt bedre med to stk lev. Verdiene var bra, altså skal jeg bare holde kjeft, og gjøre som han sa, ut i fra det jeg forstod på han.

Så sånn står jeg her nå. Har altså ikke kommet meg noe vei, utenom å få time til endo. Som utifra det jeg forstod på legen, ville en time hos de, ikke ha noe nytte for seg, og de ville i tillegg være like vanskelig som han. Så da har jeg jo noe å se fram til.... Har forresten byttet til en annen lege, for håpe at han er bedre på dette med stoffskifte.

Ut av dette kan jeg altså trekke denne konklusjonen:

Bor du ute i distriktet, og har stoffskifte med greie verdier, og klarer deg fint på lev, og du duller og daller med legen, så går det bra. Men har du stoffskifte som ikke blir bedre med lev, og eller ikke er fornøyd med legens medisin str, da er det bare en ting å gjøre: pakk kofferten, og kom deg til en storby i faderlig fart!!!!
    Sist endret av helgemann; 15-01-11 kl 03:01 Begrunnelse: Glemsk

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. EU-forbud mod urtemedicin 1/4-2011: Underskriftsindsamling
    Av Nielsigne i forumet Krigen mot kosttilskudd
    Svar: 2
    Siste melding: 16-04-11, 18:15
  3. Ny og litt forvirret... Hjelp med blodprøvesvar..
    Av Papillon i forumet Blodprøver
    Svar: 8
    Siste melding: 14-08-10, 18:02
  4. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn