Viser søkeresultater 1 til 10 av 71
Threaded View
-
14-01-11, 07:37 #1
Medisinering i påvente av prøvesvar og time
Hei,
Jeg ble i tiden fra ca 1997 til 2000 behandlet med tyroksin og liotyronin, men siden det også var snakk om behandling med testosteron gikk jeg av t4 og t3 mens vi prøvde oss frem til optimal dose av testosteron. På denne tiden flyttet jeg tilbake til Norge etter tre år i Australia, og siden jeg hadde det rimelig bra bare på testosteron og jeg ikke hadde vektproblemer da gikk jeg ikke tilbake på t4 og t3. Nå har jeg imidlertid sluttet med testosteron (det er umulig å gjøre noen gravide når man går på det) og stoffskiftet blir mer og mer problematisk. Derfor har jeg nå fått rekvisisjon til endokrinolog for å komme igang igjen.
Det som er mitt store spørsmål er hvorvidt det er problematisk å gå på t4/t3 når de første prøvene taes. Energien og tiltakslysten min, som er det viktigste, er ikke tilstedeværende i det hele tatt, og det vil ta minst en måned fra jeg får go til å bestille første time til jeg kan forvente å få noen som helst medisinering. Fastlegen min mener det er dumt å gå på medisinene og sammenlignet hudsykdommer og behandling før man gikk til visuell inspeksjon hos hudlege, noe jeg mener er en dum sammenligning, siden man uansett vil se på blodprøvene hva som skjer i kroppen - og jeg har jo allerede diagnosen, som neppe har gått over av seg selv.
Jeg vet dere (de fleste i hvert fall) ikke er leger, men kunne godt tenke meg å høre det om noen har noen gode argumenter jeg kan ta opp med legen min...
Takk
Lignende tråder
-
Undervekt etter to års medisinering?
Av Pepper i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 27-11-10, 17:21 -
Ønsker erfaring om medisinering for å motvirke følgene av stress
Av jorunnhf i forumet På jobb med lavt / høyt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 12-11-10, 09:35 -
Medisinering....
Av gunnda i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 10-07-09, 17:27 -
Medisinering
Av Jodie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-02-08, 12:58 -
medisinering av armour ??
Av Theodora78 i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 27-09-06, 22:59

Svar med sitat
Bokmerker