Viser søkeresultater 1 til 10 av 31

Threaded View

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Standard Sv: Røykeslutt- endring i medisindosering?

Problemet med å slutte å røyke er å overbevise deg selv om at du fungerer bedre uten, og at du faktisk ikke trenger det. Det du umiddelbart opplever synes å motbevise det.
    Jepp, du har rett. En del av meg tenker fremdeles at livet uten røyk kommer til å bli fælt. Den saken må jeg jobbe MYE med.

Så kanskje du skal se de to tingene i sammenheng? Kanskje røykingen dekker over at du burde gå litt opp i dosen?
    Godt mulig at jeg må opp i dose etter å ha slutta, men hos meg merker jeg ingen forskjell på røyksuget om jeg er høy eller lav. Røyker like mye åkke som.

Jeg reklamerer på ingen måte for champix, men i det du har vært to timer i rom med noen med langt fremskredet lungeemfysem, så vet iallefall jeg hva jeg hadde foretrukket.
    Heldigvis er min mor ikke veldig hardt rammet. Hun er kortpustet da, men jeg har sett værre. Angående vekten er jeg ikke så bekymret. Jeg er normalvektig nå, så noen kilo i tillegg gjør ingenting. Bare det ikke blir 20 da....

Jeg har bestemt meg for å prøve Champix, hvis legen vil skrive det ut. Kommer til å slutte med en gang, hvis jeg merker store forandringer på psyken. Eller andre alvorlige bivirkninger. Jeg har lest mye på nettet om både gode og dårlige erfaringer. Jeg har funnet flest gode. Mange ekstremt avhengige kjederøykere sier at de aldri hadde klart å slutte uten Champix.
    Så jeg prøver......

Blondie, et spørsmål til slutt til deg som har peiling. Er det sånn at viss man reagerer f.eks med depresjon eller selvmordstanker av Champix, så går bivirkningene bort når man slutter med det? Kan sånne bivirkninger bli varige?

Takker for tilbakemeldinger!
    Sist endret av knokkel; 07-01-11 kl 11:14 Begrunnelse: glemte noe

Lignende tråder

1. Blodprøver "innenfor normalen" og spontanabort
    Av Miriam i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 5
    Siste melding: 24-03-09, 20:04

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg