Viser søkeresultater 1 til 10 av 52
Tråd: "Det er bare angst"
Threaded View
-
04-01-11, 20:43 #1
"Det er bare angst"
Hei,

jeg er helt fersk her - har egentlig ikke engang fått noen diagnose men venter på svar på CT tatt av struma rett før jul. Blodprøver (stoffskifte) er helt fine sier legen, men jeg har vitamin D-mangel og jernmangel.
Story - for 20 år siden tok jeg en grundig helsesjekk, og legen sa at jeg hadde en forstørret struma men dette var ikke noe å tenke på. Den har jeg heller ikke tenkt på - før nå... De siste 3 mnd har jeg blitt dårligere og dårligere; muskelsmerter, sliten, hjertebank, hetetokter - og så har "klumpen" på halsen vokst...
Jeg har med meg en historie med angst og depresjoner som har slått til med jevne og ujevne mellomrom opp gjennom årene og selvsagt sier min fastlege at det som skjer med meg er psykisk.... Men jeg vet at det ikke stemmer, jeg har vært ute en vinternatt før og har ALDRI hatt det som nå. Jeg føler meg direkte forgiftet, det er den beste beskrivelse. Men selvsagt blomstrer også angsten, spesielt når jeg får disse anfallene med hjertebank (så blir jeg svimmel, prikker i huden etc -> angstanfall).
Jeg har en fantastisk flink fastlege som har hjulpet meg masse opp gjennom årene, men nå føler jeg at hun er "lei av meg" og at alt bare skyldes på det psykiske. Derfor bestilte jeg time hos Aleris for å få en skikkelig sjekk, der tok de masse blodprøver (som altså viste at stoffskifte var bra), og henviste meg til CT. Jeg blir gal av å gå å vente på svar!!
Men så lurer jeg jo på - dersom alle blodprøver er fine, hva i all verden kan en CT vise eller gjøre? Det er jo ingen tvil om at halsen har forandret karakter - jeg kan f.eks ikke ligge på rygg lenger for da "får jeg ikke puste" for det presser på. Jeg har også fått masse smerter i halsmusklatur, ansikt og kragebein som igjen sprer seg ned armene...
Jeg begynner å bli ganske sliten og frustrert.. Jeg går i full jobb og har to barn men dessverre bruker jeg all energi på jobb slik at jeg har ikke noe igjen til jentene og mannen min :(
Det var ikke meningen å storme inn i ett nytt fora for bare å klage og syte, men håper at noen her kanskje skjønner min frustrasjon og kan komme med noen velvalgte ord til en sliten mamma?
Alt det beste fra Inemor
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Svineinfluensa" eller bare forkølelse.
Av Anisa i forumet VaksinerSvar: 21Siste melding: 11-11-09, 18:51 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Når dere er syke utenom "bare" stoffskiftet...
Av i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 12-03-08, 13:26

Svar med sitat
Bokmerker