Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
01-01-11, 21:56 #1
Normale prøver eller lavt stoffskifte?
Jeg tok stoffskifteprøver for ca tre år siden. De så sånn ut:
TSH: 0,83
Fritt T4: 15,2
Fritt T3: 3,9
Anti-TPO: <35
Jeg var i elendig form og endte til slutt opp med en ME-diagnose, for legen sa prøvene var normale. En annen fritt T4 prøve var en gang på 12,4. Nå skal det sies at jeg har blitt mye bedre etter kostomlegging til lavkarbo, alternativ trening qi gong og ikke minst etter at jeg begynte med vitamin D3! Jeg er blitt mye varmere i kroppen og fryser ikke lenger langt inn i marg og bein og har fått mer overskudd. Venter nå på svar på D3-prøve.
Siste B12-prøve lå på 265. Er dette for lavt? For mange år siden lå jeg rett under referanseområdet og var skikkelig slappfisk. Det kom seg etter jeg fikk noen sprøyter. Antar det var pga at jeg ikke spiste kjøtt en periode og fikk i meg for lite B12. Har tatt opp dette med B12 til min nåværende lege, men hun vil ikke gi meg injeksjoner om jeg ikke kan komme med dokumentasjon på at det kan hjelpe.
Min mor har lavt stoffskifte, derfor lurer jeg på om det kanskje er det jeg også har? Hva sier dere som har peiling til prøvene mine?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
"Normale" stoffskifteprøver
Av Abra i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 42Siste melding: 19-05-16, 18:49 -
Stemmer det at det ikke er vits å ta stoffskifteprøver...
Av Marina73 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-04-08, 18:57 -
Hjertebanken og uro med normale tal
Av Louise i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 2Siste melding: 20-06-07, 19:04 -
Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
Av milla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat
Bokmerker