Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Høy TSH og høy FT4
Threaded View
-
23-12-10, 22:10 #1
Høy TSH og høy FT4
Hei,
Jeg tok en blodprøve i november som viste forhøyet FT4, men TSH var normal. Legen sa at det skulle holdes under oppsyn. Siste prøve som ble tatt i forrige uke, viste høy TSH og FT4:
TSH: 4.5 (0.20 - 0.40)
FT4: 24.4 (11,0 - 23,0)
De som analyserte prøven sier at forholdet ikke stemmer, og spør om jeg bruker Levaxin (nei). Jeg har ikke ny time til fastlegen før midten av januar. I mellomtiden tenkte jeg å undersøke litt rundt det selv. Jeg har merket forandring i hjerterytmen og på øynene. Hjerterytmen har jeg lagt merke til den siste tiden, øynene var tidligere i høst. Det kjennes ut som det er litt ekstra trykk, ting i sidesynet ser av og til ut til å bevege seg når jeg fokuserer, og synet tilpasser seg ikke like raskt. Hvis jeg ser på skarpe farger, eller leser lys skrift på mørk bakgrunn, så vil skygger henge igjen på lyst underlag, mye lenger enn som det har vært tidligere. Spontane skygger kan oppstå, men det er sjeldent. Det virker som jeg er mer sensitiv overfor linsene enn jeg har vært tidligere. Jeg har også ledd- og muskelsmerter, men det kan ha sammenheng med en medisin som jeg bruker av og til.
Noen som vil kommentere?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".

Svar med sitat
Bokmerker