Sitat Opprinnelig skrevet av Honeyhob Vis post
Kære Nielsigne
På Glostrup apotek kan de godt fremstille hydrokortison uden laktose, men det kræver at du køber MANGE glas på en gang. Jeg undersøgte det nemlig selv, men fik at vide at jeg skullekøbe 100 glas á 1oo tabletter og at prisen pr. glas ville ligge på omkring 250-300 kr!
Jeg mener at Glostrup Apoteket bør kontaktes igen. Jeg er sikker på, at her er tale om en mega-misforståelse.

Det er lægen (med lægens recept) der bestemmer hvor stor en mængde Produktionsapoteket skal fremstille/sælge til en bestemt patient. Her blander apoteket sig ikke i, om det skal være 100 eller 1000 tabletter. Det eneste apoteket har ret til er, at prissætte et magistrelt fremstillet lægemiddel og her - tror jeg - er sket en misforståelse af dimensioner.

Jeg tror, at Honeyhob blev oplyst om, at for at opnå en lavere pris - skal apoteket fremstille (og afsætte) mindst 100 enheder (bokse) à 100 tabletter i hver. Og jeg er sikker på, at prisen 250-300 dkr er pr 100 tabletter pr bestilling.

Det svarer meget fint til de receptpligtige hovedpinetabletter jeg har brugt gennem mange år. Sidste år blev de trukket tilbage fra markedet (efter sigende pga. lille afsætning) og fra da af har Glostrup Apotek fremstillet dem til mig magistrelt til en pris à 230 dkr for 100 tabletter, hvor almindelig udsalgspris før var lidt over 100 dkr for 100 tabletter.

Selvfølgelig koster det mere at fremstille "i hånden" hvad industrielle maskiner ellers fremstiller på en brokdel af sekundet, men jeg er helt sikker på, at apoteket ikke kræver et køb af 100 pilleglas på en gang i forhold til prisen. Det er kun lægen som bestemmer, hvor mange tabletter skal fremstilles og udleveres til patienten.

I det hele taget, burde denne samtale foregå mellem lægen og apoteket, for at undgå fejl i kommunikationen. Mig bekendt er alle danske læger oprettet som brugere her: http://www.magistrel.dk/ og det er en smal sag (for lægerne) hurtigt opklare hvad og til hvilken pris Produktionsapoteket kan levere af magistrelle lægemidler til lægens patienter.

Få din læge til at kontakte Produktionsapoteket, Honeyhob. Det er hans job.