Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
Jeg har ikke tittet på tingen, men vil gjerne advare helt generelt mot ting som inneholder taremel eller kelp eller jod, fordi vi da vanligvis blir verre. Det trigger antistoffene skikkelig.

nora
Har ikke sett at det inneholder kelp iallefall! De advarer jo imot det selv!Dette står på hjemmesiden deres.

Greenlife-herbal.com

4. Hyperthyroid patient should not eat sea food (fish, shrimp, crap) and the food rich in iodine (kelp, bugleweed, seaweed) during 1- 4 treatments. Patients can take all kind of food after getting complete recovery.

Når det er opplyst, så kommer jo det anbefalte jodinntaket helt an på hva man lider av og hva som er årsaken til sykdommen.

Man kan også ta i betraktning hva flere leger og forskere feks Dr Abraham og Dr Brownsteins har å si om jod! gjør et nettsøk på navnene deres.

At jod skulle trigge autoimmunitet må du forklare nærmere.Det har jo tidligere blitt brukt med positivt resultat på systemisk lupus som er en av de verste autoimmune sykdommer. (siden den angriper alt vev!)

Det må jo kan hende komme an på hva slags form for jod som tas?tablettform lugols eller nascent iodin. Sistnevnte har ingen øvre grense for inntak ifølge de to ovennevnte leger.

Jeg skal prøve thyroid-throu som også kalles t-18 selv om det er dyrt. Gjør først det før jeg velger å operere og bli hypo for resten av livet.

Lykke til til alle i søken etter de beste mulige løsninger