Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: Thyroid og lupus
Threaded View
-
10-12-10, 14:11 #14
Sv: Thyroid og lupus
Sikke nogen sludder (hvis det skulle passe)!
Hvordan ellers skulle man måle om man har jodmangel, jod nok eller overskud af jod i kroppen??
"På verdensbasis er jodmangel meget utbredt. Tall fra WHO 1994 viser at så mange som 1500 millioner mennesker lever i områder med endemisk jodmangel. Det svarer til 30% av jordens befolkning. Jodmangel er særlig utbredt i Asia, Sør-Amerika og Afrika. Også i Europa er jodmangel vanlig, særlig i de sydeuropeiske landene. I 1992 var det bare 6 europeiske land hvor det ikke var endemisk jodmangel - Østerrike, Sveits, Island, Sverige, Finland og Norge. Ifølge WHO er jodbehovet minimum 150 μg/døgn (1,2 μmol/døgn) hos voksne, omtrent 200 μg/døgn (1,6 μmol/døgn) hos gravide og 290 μg/døgn (2,3 μmol/døgn) hos ammende. Kliniske forsøk tyder på at det optimale inntaket for voksne er høyere, antakelig 200-300 μg/døgn (1,6-2,4 μmol/døgn). For å undersøke om det foreligger jodmangel er det best å måle jodutskillelsen i urinen." (Mere: Døgnurin - Jod, Unilabs.no)
Hvis du ikke har cuttet fluor ud (tandpasta m.v.) så GØR DET!
Men ellers insister på at få den prøve foretaget... synes jeg. 
Det hjælper altså at bruge søgningen på forummet....
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=4904
Og nu kalder Øresundsbroen
og ha` en fin weekend
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Lupus/sjøgrens
Av pusur i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 10Siste melding: 10-12-10, 15:21 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat

Bokmerker