Huff, nå er jeg ordentlig deppa. Etter en uke i Molde for videre utredninger, har det ikke kommet ut noe som legene vil kalle årsak til mine problemer. Så da er det fremdeles status quo for min del.

Utredningene der gikk ut på full endokrinologisk utredning. Prøver for RA (revmatisk artritt) og noe så sjeldent som porfyri!! De siste kunne jeg jo fortalt dem at ikke stemte. Det var bare det at ei som tilfeldigvis hadde studert på Haukeland hadde vært norti dette og syntes de lignet. Ba spesifikt om å få tilsendt epikrise, men har ikke mottatt dette enda. Det har nå gått 8 uker!! siden jeg skulle få svar, så det ligner ikke grisen hva helsevesenet kan tillate seg når folk nære dauen hver enda natt i påvente.... Må legge til at jeg har etterspurt svar hos fastlege, og han bekrefter at de fleste svarene er mottatt negative til han. Bare porfyrisarene gjensto.

Er svært langt nede i øyeblikket. Er så utslitt av hele skiten at det ikke ligner grisen. Jeg vurderer nå psykiatrisk hjelp for å komme opp å få litt luft. Men det har jeg veldig lite lyst til når jeg selv mener at dette må det kunne finnes ut av.... Om ikke annet et lite eksperiment med litt kortisol og litt T4 og en dæsj T3. Man kan da ikke la folk ligge på denne måten i Norges land.

ALT jeg leser på nett peker mot hypothyreose og binyrebarksvikt, men ingen prøver viser noen skrekkverdier. Nå sakl jeg legge til at jeg er svært lite flink til å få tilsendt de resultatene som min fastlege sier er normale, så jeg har svært lite å vise til her på forumet.

Bare ett lite spørsmål. Er det farlig å eksperimenter med en normal (les: det som er vanlig for hypothyreose) oppstart av eventuelt kortisol, levaxin og liothyronin for å se om man får effekt. Koster dette samfunnet mere enn min egen smerte? Det er vel ikke dødelig i kontrollerte former. Jeg mener.... Hva er alternativet liksom. Skal man vente i det uendelige til man skaper dype depresjoner og måtte gi antidepresiva i stedet for å prøve noe som kanskje virker... Av og til kan man lure på om legene venter til pasientene klikker for endelig å kunne sette diagnosen! Ikke vet jeg, virker sikkert veldig desperat på enkelte her nå.