Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Ny og usikker
Threaded View
-
24-11-10, 22:07 #1
Ny og usikker
Hei!
Jeg er ikke sikker på om jeg hører hjemme her, men sitter med noen ferske blodprøveresultater og er litt usikker. I høst syntes jeg at jeg mistet så mye hår, så jeg ringte bedriftslegen og purret på resultatet av blodprøvene fra juni. Etter mye om og men fikk jeg svar, og TSH var noe forhøyet - 5,3. Jeg ser jo at det ikke er langt over referanseområdet, men utenfor er det jo.
Nye prøver nå i november viser følgende tall:
TSH - 5,1
Fritt T4 - 14,7 (innenfor normalen, så vidt jeg kan se)
Anti-TPO - >1300
Hva i alle dager er dette? Jeg føler meg ikke direkte syk, men er i perioder sliten og nedstemt. Det har jeg i grunnen tilskrevet en travel hverdag med full jobb og to små barn (2 og 4 år). Da jeg begynte å google lavt stoffskifte, ser jeg at jeg har en del av symptomene - så som menstruasjonsforstyrrelser (masse småblødninger og hyppig mens), treg mage, håravfall, tørr og sprukken hud. Det er ikke så store plager jeg har, altså, men noe.
Hva tror dere som kan det? Jeg har sett at det er noe som heter Hashimotos - kan det være det? Eller kan dette være forbigående og ikke noe å bry seg om? Jeg er 37 år, hvis det har betydning.
Takknemlig for svar!
Hilsen BeckyFor å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Usikker på om jeg er frisk..
Av Tornerose i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 6Siste melding: 26-03-10, 09:14 -
Ny her og usikker
Av jone i forumet PresentasjonerSvar: 5Siste melding: 15-03-08, 11:47 -
usikker......
Av cyrene i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 19-07-06, 09:06 -
USIKKER!!
Av rimeny i forumet Høyt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 27-08-05, 22:32 -
Usikker og gravid
Av Feb-06 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 08-07-05, 12:04

Svar med sitat
Bokmerker