Jeg har hatt hypothyreose i 23 år. Den gangen sykdommen ble oppdaget var det bare noen få som hadde denne sykdommen og det var ikke lett å få tak i informasjon. I de siste 8 årene har jeg bare blitt mer og mer sliten, har hele tiden trodd at dette kommer av for lavt stoffskifte og har derfor valgt å ta litt for høy dose med levaxin. Tar 150 mg hver dag.

Etter å ha lest litt på denne siden ser jeg at det faktisk kan være andre ting enn lavt stoffskifte som gjør at jeg hele tiden føler meg sliten (noen helger kan jeg sove 40 timer... jeg fryser alltid, kort lunte, mister mye hår osv... jeg har hele tiden trodd at dette er noe jeg bare må leve med.

Jeg har nå bestillt time hos spesialist på Volvat, er det noen som har erfaring med dem??? Hvis det viser seg at det kan være at jeg har problemer med binyrene, er det da noen form for "behandling" jeg kan gjøre selv? Tenker da på kosthold, viminer osv.

Jeg har også en datter på 2 år med medfødt hypothyreose. Har mange ganger tatt opp med legen hennes at jeg synes hun er veldig gul i huden... Dette fnyser han av, sier jeg kan gi henne litt sukkervann... Er det noen som kjenner til dette? (hun har i tillegg reflux i urinveiene)

Er takknemlig for svar

Janne