Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Jeg har gjort det nå i 2 uker siden jeg kom hjem og før det i 2 uker på hotell (det var MYE verre).

1) Man blir ikke så ofte sulten når man spiser mer fett og protein - dermed holder man ofte ut møtet uten problemer.
Hvis man spiser før ja. Men ikke som meg, som alltid er forsent til møter, og aldri har tid til spise før det.

2) I skauen kan man ta med seg en termos med suppe og en pose nøtter. Man kommer langt med det.
Eller kokte pølser i en kaffekanne....

Så ja, det går. Men det krever mer planlegging enn den brødskiva vi har lært å smøre siden 5-6 års alder. Husk at det kun er i den vestlige verden brødmåltider er innarbeidet.... I resten av verden spiser man faktisk "middag" 3 ganger daglig. Men jeg spiser altså ris og poteter da...
Brød har vel egentlig vært fast føde flere hundre år tilbake i tid. Og poteter. Matvanene har faktisk ikke vært forandret på flere hundre år. Utrolig hvor fast grodd vi er i, når det gjelder møsntre.

(Og om noen for ett år siden hadde fortalt meg at jeg skulle skrive dette hadde jeg sagt at vedkommende hadde en hel jernvare løs... jeg har vært, og er, glad i brød helt fra jeg kunne tygge selv... )
...jernvare... Bra sagt!

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Jo Helgemann, det er slik jeg har levd - og presset meg for ikke å gå opp i vekt.
Før var frokosten et youghurtbeger og en banan - ikke lunch og middagsmåltidet forskøvet til kvelden. Men jeg var rett og slett ikke sulten.

Og du har jo helt sikkert rett i at det er ikke sundt - en skal jo ha en masse rare stoffer som det ikke er flust av i maten lenger.
Men slik ble det altså for meg.
Dessverre var (er) jeg heller ikke flink til å kompensere for dette med kosttilskudd.
Litt i ny og ne har det vært.
Da jeg drev mer aktiv idrett abbonnerte jeg på kosttilskudd som kom hver måned - men mindre etterhvert......

Det er også et moment jeg husker fra overgangen til Armour, jeg begynte å spise igjen og tenkte med gru på hvordan dette skulle ende. Men det var fullstendig u-begrunnet, og jeg har spist normalt siden.
Du har levd et hårdt liv, skjønner jeg. Men det er vel slik det å være mann, man driter i sin egens helse, og bare kjøre på, til man ikke klarer mer.

Kanskje du trosset sulten slik som jeg gjør?

Kosttilskudd spiser du jo hver dag! D-vitamin og alt det andre du spiser, er jo egentlig kosttilskudd?