Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Tråd: Thyroid og lupus
Threaded View
-
12-11-10, 22:47 #3
Sv: Thyroid og lupus
Har heldigvis ikke det utslettet. Det sitter over neseryggen og kinnene som en sommerfugl og det er 50% som har det. Men man kan ha utslett bak ørene og det har jeg jo hatt i mange år. Ingen lege sa meg hva det var før etter maange år, gav meg bare kortisonsalve. En trodde det var ringorm,
.Tilslutt var det en som sa han trodde det var psoriasis.
?: Vet ikke helt om det stemmer. Blir verre under graviditet og amming men har aldri hatt mye sånn som man ser for seg de som virkelig har psoriasis. Som sagt vet jeg jo ikke og håper at det ikke er lupus men det er nok lurt å sjekke det selv om det visst er vanskelig å diagnostisere. Da blir vel doktorn sur for at jeg har lest mer, hehe!!
En venninne av meg sendte spørsmål til lommelegen om det kunne være sammenheng mellom lupus og kvikksølvforgiftning (hun tar ut amalgam nå for 10 000 kroner)og han/hun svarte "tja" og kunne fortelle at det er gjort forsøk på rotter som har fått lupus og andre autoimmune sykdommer av kvikksølv, men om dette gjaldt også på mennesker vet de ikke enda.
Ikke et ord om kvikksølv i vaksiner og amalgam da!
Skal se på de linkene å lese meg doktor-irriterende klokere.
Mange skriver om sammenhengen mellom lupus og thyroid på nettet. Og begge kan utløses av graviditet.
Ja her stod det jo på rogaland-siden:
Stoffskiftet og Lupus
Det er større risiko for forstyrrelser i stoffskiftet og betennelse i skjoldbrusk kjertelen hos Lupusrammede sammenlignet med friske.
Svangerskap og fødsel
Svangerskap er forbundet med øket risiko for abort og dødfødsel og likeledes er det risiko for forverring av sykdommen (spesielt like etter fødselen). Det er sjelden at kvinner med Lupus frarådes å bli gravid. Det er viktig at sykdommen er lite aktiv på det tidspunktet hun blir gravid og at sykdomsaktiviteten holdes på et lavt nivå under hele graviditeten. Dersom du har spørsmål om Lupus og graviditet kan du kontakte Opplysningskontoret for gravide revmatikere ved Regionsykehuset i Trondheim.
bør vel klistre dette inn på gravid-avdelingen her også.
Lignende tråder
-
Lupus/sjøgrens
Av pusur i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 10Siste melding: 10-12-10, 15:21 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Emner startet av NoraSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
Nutri Thyroid -Thyroxine-free Thyroid Concentrate
Av Rogi i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 2Siste melding: 25-11-09, 10:30 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat

Bokmerker