Hej
Jeg har læst forskellige indlæg her i forummet angående lavcarbo kost, men kan ikke finde det jeg søger
Jeg har siden teenageårene slidt med overvægt (er 35 år nu) Har prøvet diverse pillekure, pulverkure og fulgt diverse nye overbevisninger om den optimale kost der har været oppe i medierne (her grundlagde jeg vist stofskifteproblemerne). Kan mærke at jeg gennem de sidste 3 måneder, hvor jeg fik Euthyrox, har fået mere fedtvæv især på benene.
For 1½ år siden startede jeg hos vægtkonsulenterne og har tabt mig og holdt vægten i et lille års tid nu, men jeg skal passe på med især kulhydrater. Jeg holder af den livsstil fordi jeg kan spise mig mæt hver dag (nogle gange overmæt! ) og det kan tilpasses hvis jeg nu skal ud og spise.
I teenageårene og frem til 2006 har jeg haft et voldsomt forbrug af sukker form af hvidt brød, slik, kage osv, men i 2006 stoppede jeg og har holdt fast lige siden.
Hos vægtkonsulenterne har jeg et skema med nøjagtig angivelse af hvad jeg skal spise - det gør mig tryg - ved det er tosset, men jeg er tryg ved at vide, at det jeg spiser er helt ok og at jeg samtidig taber mig/holder vægten.
Mit spørgsmål er om man kan sætte lowcarbo kosten ind i et "skema" som jeg kan følge, så jeg ved at jeg får hvad jeg skal have - hverken for lidt eller for meget.
Ganske kort fortalt består min kost i dag af:
Morgen:
30 g havregryn eller 1 æg og 30 gram brød
8 gram kokosolie
200 g frugt
15 g carob-pulver
1 dl rismælk
Kanel, stevia, vanilje evt. lakridsrod
1 kop kaffe

Frokost:
300 g grøntsager
120/150 g protein
30 g brød
7 g olie

Aften:
300 g grøntsager
170/200 g protein
5 g olie

Derudover 100-200 g frugt
3 dl rismælk eller 150 g græsk youhurt
5-10 g olie til stegning
300-400 g grøntsager
Jeg mener at det er ca 1000-1200 kcal om dagen. Men efter at have læst diverse indlæg kan jeg forstå at jeg ødelægger (eller har ødelagt) mit naturlige stofskifte ved at leve af så få kalorier.
Jeg har brug for jeres vejledning - vil gerne gøre det rette og det rigtige en gang for alle - og jeg har nok brug for at blive taget i hånden og vist vejen til at starte med Sorry men det er et stort skridt for mig og trænger til at få justeret mit syn på krop, mad, liv, helse og nydelse

Kærlig hilsen
Cirkeline