Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard Da har jeg hatt en Biopsi

Og det gikk ganske så greit egentlig, trodde det skulle være værre. Nålen kjente jeg nestene ikke og når han tok den litt frem og tilbake var det litt vondt men ikke så veldig ille som jeg hadde trodd. Syntes det verste kom etterpå jeg, hadde biopsien klokken ett og her sitter jeg klokken 16.58 og har fortsatt veldig vont så nå har jeg tatt panadol for å se om det kan hjelpe litt (fikk ikke noen form for bedøvelse).

Så da sitter jeg her da og venter på svaret som jeg forhåpentligvis får på søndag (har bestemt meg for at det skal være et godt svar;)).
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Da har jeg hatt en Biopsi

Ingen bedøvelse ?
    Du er tøff Trude - hadde jeg aldri turt å gå med på !
    FNB skal ikke være vondt, med grovnålsbiopsi er visst forferdelig......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

En venninne tok akkurat en slik biopsi, men hos henne måtte de stikke tre ganger før det ble vellykket. Du kommer nok til å kjenne det noen dager, men svaret blir bra...bestemmer jeg sammen med deg;-)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Det var nok FNB, N`Finn, for det gjorde ikke vondt før etterpå;-) Men ja, jeg er tøffere enn toget syntes jeg, hehe.

Stakk meg to ganger for å sjekke to kuler men slapp med det, heldigvis. Så flott at du også bestemmer det sammen med meg, Blondie;-)
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Nja....
    det hender de stikker både 2 og 8 ganger - for å si det sånn.
    Det er ikke fordi det ikke er vellykket, men for å ta sampels forskjellige steder på kjertlen.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Jeg tok det med ultralyd og legen spurte om jeg bare legen min hadde sagt jeg skulle ta bare den ene eller begge sidene, jeg sa han bare hadde sagt ta prøver av dem så da tok han av to. Det er spesifikke klumper det skulle tas tester av og derfor ble det med ultralyd.

Legen sa også at dersom de ikke hadde fått det til bra så måtte jeg gjøre det igjen, heldigvis hadde de fått det til for det ble ømt og vondt ganske med en gang etterpå og da hadde det ikke freistet med flere stikk;-)

Det er sikkert mange måter å gjøre det på også alt ettersom hvor og hvor mye som skal testes. Er bare veldig glad det er over

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Sverige
    Alder
    72
    Meldinger
    263

Sitat Opprinnelig skrevet av Trude Vis post
    Det er sikkert mange måter å gjøre det på også alt ettersom hvor og hvor mye som skal testes. Er bare veldig glad det er over
    Jeg forstår veldig godt at du er glad for at det er over! Jeg har ikke tatt biopsi av kjertelen, men det høres ikke spesielt behagelig ut å skulle ta det uten bedøvelse.

Du er tøff!!!

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Takker, hehe man må være litt tøff for å gå til leger her for det er ikke så sterilt og fint som det er i Norge men det som ikke dreper deg, gjør deg sterkere, er det ikke så;-)

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Så har jeg vært hos legen igjen og fikk gode nyheter, jeg trenger ikke operasjone eller noe. Det eneste som trengs er en ny ultralydsjekk hvert år så det skal jeg klare. Ellers sa han at jeg skal ta nye blodprøver hver sjette mnd, og oftere dersom det er ustabile blodprøvesvar.

Skal tilbake om en uke da for jeg har klart å dra på meg en heidundrende øreverk så jeg har fått litt medisiner for det.

Det hjalp å bestemme seg og takk for de som bestemte sammen med meg at dette skulle gå bra

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hurra for godt resultat

... og god bedring med ørerne!!

Side 1 av 2 12 Siste