Viser søkeresultater 51 til 60 av 88
-
06-10-07, 20:51 #51
Du er et spennende tilfelle, Shanita ;)
Blir interessant å se hva du svarer på det de andre spør om
(Anne Ma tenker nok på TRAS og Anti-TG.)
Får jeg lov til å spørre hvor gammel du er?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
06-10-07, 21:21 #52
Jeg er opplagt noen dager, men blir mer eller mindre ALLTID trett og som jeg forklarte i mitt første innlegg. I dag var jeg i ganske bra form. Jeg ble med samboeren min på valpekurs (satt bare og så på), etterpå dro vi og handlet mat. Når jeg kom hjem hadde jeg den samme lammende trettheten og smerter. Føltes nesten som de du får når du har influensa.Er formen svingende, slik at du er våken og rastløs og så sliten, eller er du trett hele tiden? Hvordan er søvnen?
Både Anti-TG og TRAS er målt. Begge kom tilbake negative.Har du fått sjekket alle antistoffene mot kjertelen eller bare anti-TPO?
Jeg blir 42 snart... (huff!)Får jeg lov til å spørre hvor gammel du er?Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
-
06-10-07, 21:29 #53
Glemte å si at jeg alltid får prøvesvar.
De siste ble tatt i september og så slik ut,
TSH: 1,2
T4: 14
T3: 4
Jeg har merket god bedring av visse symptomer siden jeg begynte på levaxin. Det vil si håret er ikke tørt lenger, øyenbryn vokser tilbake, fjeset er noe mindre pløsete og har fått mitt eget utrykk tilbake. Jeg har heller ikke kalde hender og føtter som jeg hadde. I tillegg er jeg ikke slik at jeg må duppe flere ganger gjennom dagen. Får nå bare disse anfallene som jeg beskriver...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
06-10-07, 21:52 #54
Det kan være at stoffskiftet er litt lavt, selv om prøvene er innenfor normalen. Dette er helt individuelt. Selv ligger min TSH på ca 0,1 - 0,2. (Men jeg tar kombinasjon Levaxin + Liothyronin)
Har du vært bedre i noen periode? I såfall, hvordan var prøvene da?
Den influensafølelsen kjenner jeg igjen, bare at jeg ikke har smerter, mer gysninger kanskje. Jeg selv fikk beskjed av endokrinologen min at jeg ikke burde trene. Pass i hvertfall på at du får nok hvile!!!
-
06-10-07, 22:26 #55
I sommer hadde jeg en TSH på 0,8 og en T4 på 16. Følte meg akkurat likedan da som nå.
Tror selv ikke at disse anfallene har noe med stoffskiftet mitt å gjøre. Hadde dette i fjor sommer da jeg ble innlagt med tarmproblemer, og det var jo lenge før jeg fikk påvist lavt stoffskifte.
Huff.. blir ganske oppgitt over det hele...Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
06-10-07, 22:27 #56
Hadde infuensa i 16år - ble borte da jeg kom på Armour.
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-10-07, 23:21 #57baremei Gjest
Jeg er ganske amøbe med sånne tall. Min tsh er ikke relevant, siden den ikke rikker seg uansett og aldri noensinne har vært over 0,7, nå stort sett rundt 0,02.
Opprinnelig skrevet av Shanita
Men FT3 må ligger godt mot toppen, og FT4 må være minst 17. Synker den ned mot 15 har vært og tatt prøve og oppjustert lenge før jeg får tilbake resultatene.
Noen av oss er sånn, ganske mange faktisk. Har du prøvd doser som gir lignende svar?
Jeg tar Armour+Levaxin, på bare Levaxin var jeg litt mindre amøbe enn uten noe, men slett ikke bra. Liothyronin (T3) i tillegg til Levaxin er en god løsning for mange, funker ikke det prøver man Armour.
Og vil ikke legen er det bare å sette seg på'n til han gir seg. Eller finne en annen. Og en annen. Og enda en til du får det som du vil.
-
06-10-07, 23:59 #58
Har hatt T4 på 19 også jeg... men da hadde jeg en lavere TSH også.. husker ikke helt hvor lav, men har forstått det slik at det er T4 som er viktig? Følte meg ikke annerledes da heller. Jeg hadde mange symptomer med en T4 på 9 og en TSH på 4, men etter dette bedret seg var det kun de symptomene jeg nevnte som ble borte. Første prøven jeg tok etter jeg merket bedring var T4: 14. Jeg hadde heller ingen symptomer på at jeg var for høy når TSH var 19. Bruker samme dose levaxin nå som da.
Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
-
07-10-07, 00:26 #59
Shanita
Snart 42? - Jeg er 43 (huff og huff) ;)
Jeg lurer da på to ting:
At mageproblemene dine forårsaker dette eller at det kan være kjønnshormoner/evt mangel på. (Ja, i tillegg var vel T4 din noe lav...)
Jeg har jo antistoffer mot eggestokkene og symptomene på dette er overgangsalder-symptomer, inkl hetetokter, selv om jeg ikke fikk akkurat det da. Det kan man sjekke på en blodprøve, men jeg vet ikke hva man skal se etter (tror FSH og LH mine er veldig feil i alle fall, men vet ikke hva antistoffene heter). Om det ikke er dette, så er det jo noen som kommer i for tidlig overgangsalder av andre grunner. Og jeg har sett flere her inne nevne prolaktin, og muligens også sett noe om det på nettet. Altså ser det ut til at stoffskifteproblemer også kan influere på kjønnshormoner.
Har du regelmessig menstruasjon? Er symptomene dine verre før menstruasjon?
Reven
Hvorfor kunne du ikke trene ifølge endokrinologen?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
07-10-07, 00:38 #60
Jeg har tatt masse blodprøver hos endikrinolog. Hun holder på å utrede meg for cushings for øyeblikket, og skal tilbake til henne den 22 oktober.
Hun bestilte så mange prøver at det ble 19 glass tilsammen! (Var ikke noe morsomt siden jeg er umulig å finne en åre på.) Hvertfall så ble alle kjønnshormoner målt og det eneste som kom tilbake forhøyet var fritt testesteron. Derfor har hun vært så hyggelig å gi meg diagnose PCOS. Har ingen cyster av noe slag, og hadde null problemer med å bli gravid.
Så til menstrasjonen min. Den har forandret seg. Det vil si at den er presis hver måned, men det var en periode da den nesten krympet bort til ingenting. Den varte 1 hel dag. Dette har bedret seg noe i forbindelse med at jeg begynte på levaxin. Når det er sagt så må jeg også nevne at jeg har mistet all utflod. Jeg merker kun litt klar utflod midt mellom menstrasjonenen mine. Varer et par dager før det fordufter helt til neste gang. Var blant annet dette som gjorde at jeg ble testet for sjøgrens. Symptomene mine har ingen sammenheng med mens utenom det jeg nettopp forklarte...
Der er også tatt prøver for å se om jeg er i tidlig overgangsalder, men det er jeg ikke. Jeg har væske fra brystene, men prolaktin er nomalt. Har faktisk lest at prolaktin kan svinge veldig og at man kan ha normale verdier på grunn av det.
Jeg har så mange symptomer at det er nesten umulig å få noen til å høre uten å bli helt overrumplet. Noe jeg skjønner veldig godt.
Jeg er umulig!Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Lignende tråder
-
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30
Svar med sitat
Bokmerker