Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.

Jeg synes du bør skrive tilbake og spørre om han virkelig mener at du er overdusert med den ft4-en... og spørre om han han tenke seg noen annen forklaring?
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Takk for svar

Jada, tror jeg må skrive ut adskillige "beviser" for å få noe annet enn tsh verdier roterende rundt i nøtta pa h*n der. Skal dit i morgen forresten, så jeg får nok "skride til verket".

Sorry, så ikke svaret ditt smgj, det er jo også en mulighet.
    Sist endret av Jeanette Ws.; 29-09-10 kl 15:13 Begrunnelse: Lagt til litt :)
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sukk... da har jeg vært hos fastlegen...

H*n sa at h*n ikke skjønte noenting av symptomene mine, eller behandlingen, men det virket som om h*n til dels var med på at jeg har hyposymptomer. Da jeg spurte; " hva mener du med "ikke noenting"", overhørte h*n meg glatt selv om jeg spurte klart og tydelig. Jeg spurte om h*n kunne ta ferritinnivået mitt ift. blodprøver nå, men det var h*n ikke interessert i, for den var jo på 36 i februar sa h*n. "Og det er jo bra da.." Nei, sa jeg, den ble jo tatt i mai også, og da var den 9." "De prøvene kan jeg ikke finne sa h*n.." H*n gadd ikke lete en gang. Det var tydelig at h*n hadde satt seg som mål å bli fortest mulig ferdig med meg..

Selv om jeg egentlig ikke hadde noen forventninger til legebesøket, gjør det meg ikke akkurat godt... H*n er ikke interessert i å lære seg noe nytt, og tror vel heller ikke at h*n har behov.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Jeg har mange ganger vært inne på tanken om å nekte å betale for legetimen, dersom jeg ikke har fått den hjelpen jeg har behov for. Jeg mener ikke at man med det skal kunne bruke en slik metode for å true til seg behandling, men for å si i fra at man er misfornøyd med legens manglende interesse. En slik legetime som den du nevner over her, ville vært en slik situasjon som jeg ville ha vurdert å nekte å betale for.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Ja, du sier noe Sonja.. Tror jeg må samle meg å skrive et langt og "misfornøyd" brev i nærmeste framtid. Og det hadde virkelig vært artig den dagen jeg kunne skrevet leserinnlegg i avisa om den skepsisen og motarbeidelsene jeg har opplevd ift. behandling med Erfa Thyroid. Og motbevist dem alle sammen.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Hmm... i dag har jeg vært i fremragende form... De symptomene jeg har hatt på hypothyreose har i dag vært en lett matthet, bittelitt brainfog i 5 minutter, og lett stivhet i ansiktet... That`s it.

Hva kan være årsaken??

*Doseøkning; fra 135 til 195 mg
    *binyrene starter å ta seg sammen
    *økning og bruk av ora adren fra 6 til 10 kapsler ved doseøkning
    *har for to dager siden lagt til 6.25 mg dhea til pregnenolonen; nå 20 mg pr dag pga bivirkninger på 40 mg... ( DHEA: det var bare en tanke ettersom det tar tid å få barbasco plus i posten og fordi jeg leste en plass om pregnenolone + dhea i behandling... Plis ikke spør meg hvor..)
    * Og; jeg har merket veldig god effekt av å sove godt, men å sove når det er natt kontra å slappe av på dag. Har satset på god nattesøvn i det siste..

Nå har jeg hatt så mange setbacks i det siste, men det er lenge siden jeg har hatt det så bra i en hel dag. Så noe av det jeg har gjort bør da være riktig?

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Så flott, Jeanette!

Nei, hva grunnen er, det er ikke så lett å si når man gjør flere ting på samme tid (som jeg gjør hele tiden...). Er vel en kombinasjon, kanskje?

Grattis med framgang. Håper det fortsetter på samme måte!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Sant, ingen enkel oppskrift på hva man bør gjøre. Heller ikke på å finne ut hva man har godt av og hva som ikke funker.
    Noen ganger får man ingen virkning av et stoff uten samtidig å ta et annet. Feks dårlig jernopptak uten C-vitaminer og den typen.

Preparater har ofte en nødvendig sameksistens og en synergi.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Å gjøre flere ting samtidig er vel egentlig kort fortalt livet mitt det... Vanskelig å ikke gjøre flere ting samtidig heller da, hvis vi ofte må ha flere elementer på plass for å bli bra Men, jeg innrømmer at jeg nok er av de mest håpløse på den fronten der. Og takk for svar Rufus og n`Finn!

Formen holder nå stand den enda, i kveld har vi arrangert barnebursdag, og jeg har følt meg fullstendig tilstede, uten brainfog. Har til og med spilt fotballkamp med unga. Har hatt ansvar for 12 unger på et lekeland. Det er utrolig deilig å kjenne at meg som person trer fram igjen. Jeg elsker jo unger og å være sosial f.eks.. Så dagen i dag er det største som har skjedd meg på lenge.. Så her sitter jeg med tårer i øynene.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av Jeanette78 Vis post
    Å gjøre flere ting samtidig er vel egentlig kort fortalt livet mitt det... Vanskelig å ikke gjøre flere ting samtidig heller da, hvis vi ofte må ha flere elementer på plass for å bli bra Men, jeg innrømmer at jeg nok er av de mest håpløse på den fronten der. Og takk for svar Rufus og n`Finn!

Formen holder nå stand den enda, i kveld har vi arrangert barnebursdag, og jeg har følt meg fullstendig tilstede, uten brainfog. Har til og med spilt fotballkamp med unga. Har hatt ansvar for 12 unger på et lekeland. Det er utrolig deilig å kjenne at meg som person trer fram igjen. Jeg elsker jo unger og å være sosial f.eks.. Så dagen i dag er det største som har skjedd meg på lenge.. Så her sitter jeg med tårer i øynene.
    Hei Ville bare si at det er flott å lese at du er i formsiget, Jeanette. Ingenting er som gla'nyheter her på Sonja's Ikke verst å ha ansvar for 12 unger i Lekeland forresten, det krever sitt!:

Side 28 av 42 Først 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142 Siste

Lignende tråder

1. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Lavt stoffskifte etter fødsel
    Av Line i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 29-08-06, 07:08
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker