Viser søkeresultater 261 til 270 av 415
-
26-09-10, 13:59 #261
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Hei Jeanette!
Så fint å høre at du er i formsiget
Blir spennende å se hvilken dose vi alle ender på. Jeg føler som deg at kroppen er ganske ivrig etter å motta stoffskiftehormoner. For noen dager siden hadde jeg hjertebank og var litt småskjelven så jeg tenkte åå-neeei nå har jeg økt for fort- men så har det blitt borte igjen. Har likevel økt ganske raskt opp til 3, 5 grain så jeg skal holde meg der de neste fire ukene i alle fall.
Jeg er fortsatt sliten men jeg merker jo gradvise små bedringer- syklet relativt hardt på trimsykkel i går (kun 20 min da, men fra å ikke orke mer enn 5 min før "influensa følelsen" kom, er det jo ok). Har vært på bondegård med barna i dag og skal på kino i kveld. Bare det at jeg har lyst til å komme meg ut å gå på kino, er et lite fremskritt for min del
Har vært en ivrig sofasliter lenge nå.
Ha en fin søndag videre!
Sist endret av BeritM; 26-09-10 kl 14:29
-
26-09-10, 18:37 #262
Ja, det er vanskelig å vite hva som er hva. Mine downperioder er også ganske tidsbestemte, de kommer til samme tid nesten hver dag. Det er det som får meg til å tro at dette er binyrer. F.eks er jeg alltid trøtt på formiddagen mellom 10 og 11. Så får jeg gjerne en opptur fra ca 13-14. Mellom 17 og 18 er jeg trøtt og uopplagt, før formen stiger fra 18-tida (og så ligger jeg mye våken på natta - da er gjerne formen på topp!). Selvfølgelig handler det også om stoffskiftet, men jeg tror altså at denne døgnvariasjonen henger sammen med kortisolnivået mitt.
Glad for at det går framover med deg. Deg også, Berit
-
26-09-10, 18:40 #263
Sprek ja! 
I dag har jeg faktisk gått en 3-4 km med bikkja, og har nå vært på tivoli med unga noen timer. Føler meg likevel slettes ikke værst. Kjenner små downperioder innimellom. Kjørte karuseller også, en flott trening for binyrene.
Det var kjempemorsomt!
Selv om pariserhjulet ble noe i overkant for høydeskrekken min..
33 meter opp liksom.. Men så aktiv som jeg har vært i dag, kan jeg ikke være hver dag, for da frykter jeg at jeg ryker på samme smellen som sist. Men å føle at man lever for en liten stund gjorde meg meget godt i dag!
Ønsker deg en finfin søndag også!
-
26-09-10, 18:44 #264
-
26-09-10, 19:07 #265
Jo, takk skal du ha.
Det går bedre med meg! Nå driver jeg og eksperimenterer. Tidligere da jeg gjorde forsøk på å kutte ut kveldsdosen med hc (ca 19:30), sov jeg ekstra dårlig. Forsøkte på nytt uten kveldsdose i går (følte jeg ikke trengte hc), og for første gang på mange, mange måneder sov jeg hele natta. Skjønte lite da jeg våknet i dag og hadde sovet 8 timer i ett strekk (trodde klokka var feil). Tar melatonin og 5-HTP og synes ellers jeg har prøvd "alt" for å sove bedre. Vi får nå se framover, tar ikke helt av ennå...
-
26-09-10, 19:33 #266
-
26-09-10, 20:37 #267
Jeanette, har du prøvd å stressdosere (øke dosen binyrestøtte) når du utsetter deg for særlige utskjeielser. Det funker mot hangover for meg.
-
27-09-10, 06:44 #268
-
29-09-10, 14:56 #269
Beklager, men jeg kan ikke dy meg.. Fikk brev fra fastlegen i dag om at jeg i følge disse prøvene er overdosert på thyroid pga. supprimert tsh.. Og må trappe ned på medisiner. Akk ja... gidder ikke bruke krefter på å bli forbanna, men kjenner jeg er på tur..
Føler jeg har to valg som syk: juge så det renner på dosering for å få hjelp til "andre ting" også eller fortelle sannheten slik at de utvider horisonten ett par hakk.. Det siste hadde jaggu meg vært sundt for dem.
-
29-09-10, 15:04 #270
Ha, ha, ha

Du ser virkelig overdosert ut ja...med en FT4 på 12 og en FT3 på 4,9. Min fastlege prøvde seg på det samme når jeg hadde samme TSH som deg i tillegge til den forferdelige pulsen, men jeg viste han brevet fra Aker og sa at han måtte faktisk se bort fra TSH så lenge jeg er medisinert med thyroid. Han svarte med å henvise meg til endokrinolog...den paranoide siden av meg tror det er fordi han vil slippe å krangle med meg selv...
Egentlig håper jeg det bare er fordi han ikke vet hva han skal gjøre.
Du får prøve å gjøre det samme med din lege å se hvordan det går.
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker