Side 9 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste
Viser søkeresultater 81 til 90 av 249
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard

Hej Gitte

Jeg forstår ikke helt det med dit lave puls og den lave temperatur. Det kan jeg selv opleve i perioder, selv om jeg brugte 100 mcg Eltroxin om dagen og mit indtryk var, at i disse perioder var jeg underdoseret.

Hvad hovedpinen angår - havde jeg aldrig nogensinde oplevet skyggen af hovedpine indtil ca. 1,5 år efter operationen, når jeg så fik mit første migræneanfald og var blevet migræniker lige siden. Om det har en forbindelse med stofskiftet kan jeg ikke sige, men læste om flere lignende tilfælde i tidens løb. På "migrænedage" vågner jeg altid med masser af vand i kroppen og brain-fog samt ulmende ømhed i en side af hovedet. På disse dage er også min temperatur meget lavere end ellers og mit puls/blodtryk skraber bunden.

Hvis jeg indtager Imigran Sprint tidligt nok - stiger min puls og blodtryk igen samt vandet drives ud af kroppen når pillerne begynder at virke. Jeg har også bemærket at siden jeg begyndte at indtage B-12 som sugetabletter - havde jeg kun oplevet et migræneanfald mod i hvert fald èt om ugen før.

Håber andre kan bidrage med noget bedre.... God bedring trods alt
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Re: Slem hovedpine!

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
    Hej
    De sidste 4 dage har jeg haft en slem hovedpine. Min puls er lav (54) og så fryser jeg (temeratur kun 36.2 om oftenen).
    Kan det være symptomer på overdosering?
    Jeg får 75 mikrogram Eltroxin (=Levaxin) dagligt og min læge har netop rådet mig til at tage 100 mikrogram dagligt - da jeg synes at jeg har fået det værre efter at have haft det godt i nogle uger.
    Jeg har fået taget blodprøver idag, og er spændt på hvad tallene viser.
    Men en slem hovedpine / (migræneagtig) - hvad kan det være tegn på?
    Jeg skal lige sige, at jeg også har forhøjet Prolactin og lavt ferritin (8), som jeg nu får jernpiller for, begge dele kan jo give hovedpine, men det er jo som sagt kun de sidste 4 dage hovedpinen har været rigtigt slem.
    Har nogen været i samme situation, og er der evt. nogen der har nogle gode råd?
    Mvh.Gitte
    P.S.: Oveni hovedpinen er trætheden også ekstra massiv i disse dage.....
    Hej Gitte,

Jeg er kun på 50 mikrogram, men jeg har det allerede bedre. Min temperatur har siden jeg blev syg ligget på 36.2, men nu ligger den på 36.6, så den er gået lidt op. Se om du får noget ud af dette link om temperaturhttp://www.drrind.com/tempgraph.asp

Jeg har også hovedpine, men jeg mistænker mit lave B12 Cobalamin niveau 209, som kan føre til alvorlig blodmangel-perniciøs anæmi, så jeg vil have testet nuværende niveau samt eventuel mangel på optagelse med disse tests: P-metylmalonat, P-homocystein, intrinsic factor.

http://www.dsgnet.dk/Sites/mfjartikl...-%20dsgnet.asp

Dette link giver forklaring på vitaminer og nederst på siden symptomer ved mangel.

Du er gået meget hurtigt op på din dosis i forhold til mig, måske derfor du får symptomer? Men din temperatur siger som din læge, at dosen skal op. Hvad ved jeg? Jeg har kun været på medicin i 5 uger og er kun på 50 mikrogram.

Held og lykke.

Ninus

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei Gitte...

Har du målt blodtrykket ditt i det siste, og har du fått noen forklaring på hvorfor ditt prolaktin nivå er forhøyet?
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei Gitte

Jeg kommer igjen tilbake til jernlager og kobber. Både for mye og for lite kobber kan gi lav ferritin. Tar du jerntilskudd uten å sjekke dette blir tidligere symptomer forverret. Og to av disse symptomene er hodepine; migrene som kommer og går, og smerter i leddene.

Bare nevner dette som en mulig årsak i tilfelle du ikke har fått bekreftet normale verdier av kobber ennå og også har begynt på jerntilskudd.

Håper i alle fall at du finner ut av det og snart blir bedre.

Hilsen Lie

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Hej

...og tak for jeres mange svar...

Til Lie et lyder interessant det med kobber, men hvordan får man det målt? Jeg er da meget interesseret i at finde ud af om jeg har for meget eller for lidt?...
    Til Shanita : Jo jeg har fået taget mit blodtryk og det er en lille smule forhøjet (130/90) men ikke voldsomt. Mht. prolaktinen, så har lægerne ikke kunnet give mig en forklaring på hvorfor det er forhøjet.
    Jeg tror selv at årsagen til jernmanglen er at jeg igennem flere år har haft meget kraftige menstruationer. Jeg er nu på 2 *100 mg jerntabletter dagligt, og føler ikke gener fra maven. Men hovedpinen plages jeg stadigvæk af, dog ikke hver dag.
    Til Anisa : jeg tager også Imigran sprint for migrænen og det hjælper hurtigt, men er jo lidt ked af at tage dem for tit.
    Til Ninus : jeg har fået målt mit b12-niveau - og pudsigt nok var det faktisk forhøjet - lå på 612 (200-600)- mærkeligt at det er så højt, men det er vel kun godt?.
    Ja jeg ved ikke om det er hurtigt at være steget til 100 mikrogram Eltroxin over 9 uger, jeg føler mig ikke overdoseret mht. hjertebanken ell. lign. ihvertfald ikke lige p.t.. Har taget 100 mikrogram i 2 dage.
    Føler mig generelt kvikkere når jeg er gået op i dosis. Jeg er spændt på blodprøveresultaterne som jeg får i næste uge, de kan jo fortælle om jeg er overdoseret....

Tusind tak for jeres svar!

Mvh. Gitte

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard

Hei Gitte

Jeg har lest i andre tråder her inne at flere har målt kobber hos fastlegen sin. Men jeg vet ikke om målingene gir korrekt innhold av kobberet i kroppen når det blir målt i blod

I tråden din "lavt ferritin" ligger det to webadresser om dette temaet

Selv har jeg tatt hårmineralanalyse fordi det ikke finnes noen grunn til at jeg skal ha lavt jernlager. Men du oppgir en god grunn over her (kraftige menstruasjoner), så det er godt mulig din lave ferritin er basert på jernmangel og ikke kobber.

Håper du finner ut av det og blir kvitt hodepinen

Hilsen Lie

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard blodprøvesvar og lidt spørgsmål

Jeg startede på Eltroxin i Februar (50 mikrogram i starten - 75 efter 6 uger og 100 fra april måned), og synes at det er gået fremad. Jeg er derfor overrasket over nu at føle mig sløj igen. Er det normalt nok? Selvfølgelig har jeg ikke følt mig helt rask i perioden, og haft dage hvor jeg har følt mig halvsløj, men lige i disse dage føler jeg mig rigtigt dårlig.
    Mit tsh er umåleligt nu T4 er 114 (60-140) og T3 2,07 (1,10-2,50).
    Mit ferritin er nu på 32 (blev målt til 8 i marts - får nu jernpiller).
    Mit prolaktin-indhold ligger nu på 0.98 (0.09-0.5
    Ser disse tal ok ud?
    Hvordan får man T3 og T4 højere op? Kommer det med tiden. Hvor lang tid skal man regne med at der går førend stofskiftet er reguleret?
    Hvordan undgår man at få for højt stofskifte?

Ja det var mange spørgsmål - håber nogen kan svare..

Mvh. Gitte

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Hej Gitte,
    Jeg ser at dine målinger er totalmålinger - og ikke de frie verdier. De skal tokes litt forskjellig og gir ikke de samme svar.
    Man regner med at det er de frie verdier som best relaterer seg til stoffskiftetilstanden.
    Kjertelen produserer en meget stor mengde T4 og disse er bundet til et bindeprotein. Kun 0,003% av denne mengde frigør seg fra bindeproteinet.
    Det er kun denne lille frie mengde som brukes i stoffskiftesammenheng og som går videre i de-jodinaseprosesen.
    Derfor vil fritt T4 være en størrelse for stoffskiftet, mens den totale mengde vil være en verdi for hele den totale mengde stoffskiftehormioner som finnes i blodet.

Sammenhold av disse to verdier kan være verdifullt i flere - dog litt spesielle - tilfeller.

TSH har større følsomhet for Eltroxin enn for dine egene stoffskiftehormoner, derfor vil TSH bli null før du føler deg vel. Det er også andre mere funksjonelle årsaker til at TSH skal være null.
    TSH deltar ikke i selve stoffskiftet - det er bare en pekepinn og står helt utenfor selve stoffskiftet.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard frie tal

Hej
    og tak for svar...
    Jeg har spurgt min læge om de frie tal - dem er jeg nemlig også meget interesseret i at se - men han siger at de tal jeg får ER de frie tal!!
    Når jeg får blodprøverne målt, er det en standard stofskifte-behandlingskontrol jeg får taget. Man skulle næsten tro, at de tager de prøver der viser det korrekte billede - eller er det naivt at tro det? Er det mon bare i Danmark man ikke måler de frie tal eller?
    Mvh. Gitte

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Her er en Norsk lab : www.furst.no
    klikk på analyseliste og finn de prøver du vil vite mere om.
    referansefrenene varierer jo noget fra lab til lab. men for frie målinger er de i området 10-20 for fT4 og 3-6 for fT3.
    De referansegrenser du oppgir stemmer jo godt med at de er totalverdier.
    Jeg vet at Hvidovre Hospital har utstyr for å analysere frie verdier.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Side 9 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste

Lignende tråder

1. Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
    Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 1
    Siste melding: 09-10-10, 18:40
  2. Medicinalindustrien har hjernevasket lægerne
    Av Anisa i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 19-11-09, 12:32
  3. Svingende tal igennem årene (langt)
    Av gitteh i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 01-03-07, 11:01
  4. Det er lett å… behandle hypotyrose
    Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 5
    Siste melding: 27-06-06, 19:59
  5. Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
    Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighet
    Svar: 4
    Siste melding: 20-06-06, 18:53

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn