Viser søkeresultater 61 til 70 av 249
-
11-03-07, 11:11 #61
Hej Ninus
..tak for dit svar.
Jo det lyder som om at vi har en del til fælles.
Den intolerancetest du fik lavet, fik lavet den på sygehuset? Jeg skal i næste uge have taget nogle blodprøver - jeg kunne se at lægen krydsede IgA - malabsorption osv. af på skemaet - mon det så også er fødevareintolerance det handler om? Jeg går også og venter på at komme til at tale med en diætist via sygehuset; jeg vil da rigtigt gerne finde ud om der er noget man selv kan gøre ved at undgå bestemte fødevarer.
Jeg har været sygemeldt siden november 2006 (og er virkelig sløj selvom min Anti-Tpo er lav!), og er snart dybt forvirret over hvad der egentlig er årsagen til mine lidelser - svært når man fejler så mange ting der kan forvirre billedet... Jeg tror også at det forvirrer lægerne! Hvad er dine symptomer iøvrigt?
Tak for dit svar - det opmuntrer at man ikke er helt alene...
Mange hilsner Gitte
-
11-03-07, 17:45 #62
Re: Hej Ninus
Hej Gitte,
Opprinnelig skrevet av gitteh
Se mit svar til Nora om ALCAT testen.
Mit råd til dig er at tage imod alle de tests, som du får via det offentlige sygehussystem. Når du ikke kan komme længere der, så kan du forsøge alternative tests som f.eks. ALCAT. Testen er dyr, men den hjalp mig og min familie.
Kender du til endomitrioseforeningen i Danmark? http://www.endo.dk/. Der kan du også finde råd og vejledning om kost og kosttilskud, der hjælper på endomitriose. Foreningen ligger i nærheden af hvor du bor og har vist også møder i området.
Det er også lidt grænseoverskridende for mig at tale i telefon sammen, men jeg synes, at det er vigtigt at holde sammen og støtte hinanden. Bare det at vide, at man ikke er alene om det
Jeg har lavet en A4 side oversigt over mine symptomer, som jeg kan sende til dig pr. mail, hvis du har lyst til at give din mail-adresse via PM private message. Vi kan evt. maile sammen, før vi evt. forsøger at ringe sammen. :idea:
Det kan være svært at holde humøret oppe med en så lang sygemelding, og jeg ønsker dig alt godt og held og lykke med behandling, kost, kosttilskud m.m.
-
12-03-07, 13:07 #63
Noen tenger økning etter to-tre uker og noen etter 6 uker, jeg selv merket tydelig at jeg måtte øke etter tre uker da.
Og det er mange som anbefaler å øke med 12.5µg, speliet når man nærmer seg dosen man skal ha.
ellers kan man rett og slett skyte over riktig dose.
Poenget er at TSH kan svinge fra 2-noe til ganske lavt ved en liten økning og man vil helst nå en TSH på 0,5-1,5.
Det er nemlig noen enzymer som skal omdanne t4 til t3 som skrur seg ned når TSH blir lavt ser det ut som. Da er det bedre å finne en balanse slik at e fremdelses virker.
(deiodinase-ennzymer heter de, og de har navn, den ene lager rt3 og den andre lager t3 )
-
14-03-07, 14:00 #64
Fuld af spørgsmål!
Hej
Jeg har nu været i behandling med 0,50 mikrogram Eltroxin (Levaxin) i 4 uger og har lige fået svar fra blodprøver taget i fredags.
TSH er nu faldet til 0.811 (3.36 d. 9.2) ref. 0.2-4.0
T4 92 (76 d. 9.2) ref. 60-140
T3 1,81 (1,71 d. 9.2) ref. 1.10-2,50
Jeg synes det er meget TSH er faldet på kun 3 uger? Er der noget med at der skal gå længere tid - et par måneder - førend man kan bruge tallene til noget?
Kan jeg ikke nu risikere at TSH bliver for lavt? (synes jeg har hjertebanken og urolig søvn allerede).
Hvordan får man T4 op i den høje ende af normalområdet uden at TSH bliver alt for lavt?
Er ifølge aftale med lægen gået op på 0,75 mikrogram, måske skulle jeg blive på 0,50 mikrogram for ikke at risikere at det bliver for lavt?
Ja jeg er fuld af spørgsmål.
Er der nogen der kan hjælpe, så vil jeg være meget taknemmelig!....
Med venlig hilsen
Gitte
-
15-03-07, 20:42 #65
TSH faller først mer og går så opp igjen og så ned og så opp , og det hele tar opp til 6 uker. Og ibegynnelsen så er det jo en viss egenproduskjon, og det man tar kommer jo i tillegg, og først når TSH er falt so blir egenproduskjonen lavere.
TSH kan altså fremdeles stige litt.
Men min TSH er 0,02 når min ft4 og ft3 er midt på, og en god del andre har det slik også, kanskje en tredel av pasientene.
Det er vel et lotteri om man tilhører den ene gruppen eller den andre.
tilført thyroxin senker TSH mer enn den som kropen lager, det er den ene grunnen, og den andre grunnen er de nye antistoffene som Brokken fra Holland har funnet. manhar ingen rutinetester for dem, men hos alle som har dem, vil TSH ikke kunne brukes til å sette dosen, men ft4 og ft3.
Gitte, er det fritt t4 , eller totalt t4? Dere i Danmark får ofte TT4, derfor spør jeg.
nora
-
15-03-07, 23:36 #66
Nora

Hva mener du med dette. Er det noe viktig som har gått meg hus forbi? Har ikke fått være så mye her som jeg pleier den siste tiden..tilført thyroxin senker TSH mer enn den som kropen lager, det er den ene grunnen, og den andre grunnen er de nye antistoffene som Brokken fra Holland har funnet.Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
16-03-07, 08:30 #67
Hej - og tak for jeres svar!
...og tak for svar skal I have!
I har givet mig noget at tænke over. Ja det er pudsigt at min TSH er faldet så hurtigt!
Jeg skal have tallene målt midt i April igen, det bliver spændende.
Til Nora : Det er vist TT4 jeg har fået målt - har aldrig fået lavet en måling med Frit T4 - selvom det da kunne være interessant. Jeg tror ikke det er standard i DK? men er jo ikke så erfaren på området....
Til Stina : Tusind tak for dit grundige og udførlige svar. Jo jeg mener 75 mikrogram dagligt...
Jeg tager nogle stærke vitaminpiller Omnimin hvori der både er Magnesium og Selen, det håber jeg kan bedre på mine tal. Men måske jeg skulle overveje at tage ekstra tilskud. Kan man iøvrigt ikke få for meget Selen?
Tak igen for jeres hjælp!
Mvh. Gitte
-
16-03-07, 21:37 #68
Det med tilført stoffskiftehormon og at det senker TSh mer enn den man lager selv, står det om påde på capoi sine nettsider om stoffskiftet og på Fürst sine sider. Og på englesk står det litt her og der på medisinske sider i utlandet. det er altså stor enighet om dette, men ikke stor fokus på det (det høres kanskje forvirrende ut men relativt lite er skrevet om optimal behandling av hypothyreose)(og det har vel med det å gjøre at de vil selge oss de dyre andre medisinen sine, slik som blodtrykksenkende dyre medisiner, kolserterolsenkende mediser og lykkepiller. Har lest noe oppsiktsvekkende nylig som bekrefter mistanken)
nora
-
20-03-07, 16:48 #69
overdosering?
Hej
Kan man godt føle sig overdoseret med en dosis kun på 75 mikrogram dagligt?
Jeg synes ellers at jeg føler mig bedre tilpas generelt, men plages af slem hjertebanken. Har ikke andre overdoseringssymptomer.
Jeg får kun 75 mikrogram dagligt (startede 9.2) og gik fra 50 til 75 for 14 dage siden.
TSH var faldet fra 3,36 til 0.811 på 3 uger og nu er jeg jo bekymret for om den er faldet for meget?
Håber I kan hjælpe.
TAK og venlig hilsen
Gitte - DK
-
23-03-07, 16:33 #70
Hjertebanken - men kvik i hovedet!
Hej
Jeg har fået det rigtigt godt efter nu at have været på Eltroxin (=Levaxin) siden d. 9.2.
Jeg tog 50 mikrogram de første 4 uger og nu 75 dagligt de sidste 2 uger.
I starten gik det op og ned men her i den sidste uge har jeg fået det markant bedre, jeg er kvik, frisk,kan tænke, lave sjov - i det hele taget føler jeg at jeg lever igen!
Mit eneste problem er at jeg har en forfærdelig hjertebanken. Min puls ligger på 60-70 så den er ikke høj, men det føles som om mit hjerte slår vildt hårdt i brystet.
Måske jeg har trappet for hurtigt op? Jeg er dog ked af at trappe ned, da jeg jo føler mig "rask inde i hovedet"...
Kan man virkelig blive overdoseret med kun 75 mikrogram? Blodprøverne viste for 2 uger siden at TSH var faldet fra 3.32 til 0.811. T4 var 92 (ref. værdi 60-140) og T3 1,84 (1,10-2,50).
Hvis jeg var blevet overdoseret villel T3 og T4 vel være steget mere?
Jeg føler helt klart at jeg er overdoseret.
Er det farligt med den hjertebanken eller er det meget normalt i forbindelse med indkøringen af medicinen? Jeg er jo ked af at trappe ned, nu hvor jeg endelig begynder at føle mig frisk!.
Jeg skal have taget nye blodprøver om 3 uger...
Håber nogen kan hjælpe..
Med venlig hilsen
Gitte
Lignende tråder
-
Artikkel om å behandle hashimotos med normale prøver
Av nora i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 09-10-10, 18:40 -
Medicinalindustrien har hjernevasket lægerne
Av Anisa i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 19-11-09, 12:32 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01 -
Det er lett å… behandle hypotyrose
Av cathrin i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 5Siste melding: 27-06-06, 19:59 -
Hvor tid begynner man å behandle hypo i andre land?
Av Tor i forumet Troen på TSH sin ufeilbarlighetSvar: 4Siste melding: 20-06-06, 18:53
Svar med sitat

Bokmerker