Viser søkeresultater 181 til 190 av 415
-
29-08-10, 20:18 #181
Sv: Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Jeanette....det du beskriver som sviing i huda, er det det vi forbinder som nevropati(stikking/varme)? Ikke nødvendigvis medisinrelatert, men DOSErelatert?
Det er i tilfelle symptom på at stoffskiftet er for lavt/undermedisinert....
Behøver kanskje ikke være direkte forbindelse til Levaxinen, men at du har for lite stoffskiftehormon?!
Ved å øke thyroid vil du jo få mere t3, så....jeg bare tenker jeg.
Selv har jeg hatt mye nevropati, og kjenner den fortsatt- og da vet jeg at jeg generelt er "lav".....Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
29-08-10, 20:31 #182
Så spennende at du sier dette, Gunnda. Jeg har vært utredet for revmatisk sykdom det siste året og mistenker nå at det er nevropati. Tenkte akkurat som du når Jeanette beskrev sine plager, men skrev ingenting om det da jeg er der nå hvor jeg mistenker meg selv for å lide av en psykologisk tilstand hvor jeg overfører mine problemer til andre

Jeg er ikke diagnistisert med dette, og det er vel kanskje ikke Jeanette heller. Hvor og hvordan fikk du diagnosen? Mine smerter har vært kroniske det siste året...
Link til deg Jeanette...hvis du er interesert.
http://nevro.legehandboka.no/pasient...jon-33742.html
-
29-08-10, 20:53 #183
Blondi....
Den første som tok meg på alvor og SKJØNTE hva jeg snakket om var faktisk en anestesilege.
Og dette har"" tatt ""mange, mange timer av livet mitt, for på det mest intense kjenner en litt for godt at man lever.
Er jo SELVE nervene som gir symptom, (og det er noe annet enn når nervene LEDER smerte).Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
29-08-10, 21:09 #184
Takk gunnda og Blondie!

Jeg har tenkt samme tanken gunnda, men det som er så pussig er at samme hvor høy eller lav dose jeg har stått på med thyroid, har ikke dette vært der.. Jeg har vært hypo på en litt anna måte; uten denne voldsomme svien under huden.
Jeg innser jo mer og mer at jeg er hypo, men det som forvirrer meg er denne høye pulsen. For jeg fryser ikke, pulsen er høy, men jeg blir voldsomt trett og får brainfog ved de minste anstrengelser..
Dere er toppen, uten dere alle hadde jeg ikke hatt styrke til å tåle alle disse tilbakefallene..
-
29-08-10, 21:59 #185
Den tida vi er inne i nå er svært vanskelig, for så lenge flere symptom kan ha ulike årsaker, blir det prøve- og feilemetoden. Og mnd. blir til år, men vi må ikke miste motet!!!
Høy puls i ro kan rett og slett være at binyrene dine ikke henger med, og da vil rett og slett ren t3 bli for kraftig. Vi får hypersymtom selv om vi egentlig er hypo.
Hvis den høye pulsen kommer ved bevegelse/anstrengelse kan det være at du er såpass lavt medisinert, at det rett og slett er adrenalin som pumpes ut..
og det øker prompte hjertefrekvensen.
Hilsen til deg fra en opplending!!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
30-08-10, 06:48 #186
Takk!!!

Det er ved anstrengelse, og små bevegelser.. Men hjertefrekvensen dalte jo endel etterhvert nå på 90 mg, så det er vel kanskje håp om at det skjer det samme lenger opp på skalaen.
Du har overbevist meg til å øke til 2.15 grain i dag, gunnda, men så må jeg nok la det gå en 14 dagers tid før neste økning.. Ellers kan jeg gå på samma blemma som sist 
Og så Opplending ja!!
-
30-08-10, 07:05 #187
Hei Jeanette

Høres ut som det er binyrene i kombinasjon med hyposymptomer. Jeg sliter jo med det samme akkurat nå. Tålmodighet er den dyd i dette gamet.... må også øke tyroiden sakte, sakte, for at binyrene skal henge med. En pekepinn jeg fikk på at jeg lå for lavt i stoffskifte, var at formen ikke ble så voldsomt mye bedre når jeg la til hc. Det føltes veldig godt i begynnelsen men så stanset det opp, selv om jeg prøvde større doser.
Den sviingen du snakker om høres ikke bra ut. Da er det sikkert lurt å koble Levaxinen helt ut. Håper du finner ut av dette og at bedre tider er like rundt hjørnet
Av egen erfaring tror jeg det må sterkere kluter til enn binyreekstrakter dersom sterk og plagsom hjertebank inntrer allerede rundt to grain. Men ingenting er jo bedre enn om det går uten, og kanskje kan det løses med tålmodighet, hvilke og kosttilskudd.
-
30-08-10, 07:30 #188
Ja, levaxin baller jeg meg ikke borti igjen!

Ang. binyrecelleekstraktene, har jeg den samme erfaringen som deg og hc, at virkningen liksom stanset opp.. Nå er jeg tom for Dr. Wilsons Dynamite adrenal (thank you god
), og venter virkelig på ora adren. Vil prøve dette først 
Det er gull at vi kan dele erfaringer..
Er hjemme i fra jobb i dag, kan ikke utsette meg selv eller andre for denne tilstanden jeg er i nå.
-
30-08-10, 15:44 #189
Som nevnt før ..... Det hjelper ikke ----"med allverdens-"
binyrestøtte hvis vi er undermedisinerte på stoffskiftehormon....
Det verste for binyrene er:
1) Gå undermedisinert/være hypo.( dette er det verste).
2) Tilføre ren T3 så lenge binyrene strever.
3) Uheldig ernæring og livsstil.
Hjelper det ikke med en liten doseøkning med feks. HC, er det nærliggende å tro at vi går på for lav tyroksindose.Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
-
30-08-10, 16:18 #190
Kjære Gunnda
Jeg forstår så godt hva du sier og er veldig enig i at dett er logisk. Likvel lurer jeg litt:
Hva er en grei startdose HC (for det er det som er svaret slik jeg forstår deg?) og hvor raskt og mye skal denne økes, før man konkluderer med at her må det mer thyroid til
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat
Andrè Bjerke.

Bokmerker