Viser søkeresultater 361 til 370 av 954
-
16-08-10, 11:49 #361
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
hei igjen :-)
Tenker noen ganger at det hadde vært fristende å prøve et kurs i lightening process for å få hjelp med binyretretthet. Er jo i utgangspunktet litt skeptisk, men man påstår jo det hjelper fra alt fra utmattelsessyndrom til kjærlighetssorg! Og folk står jo fram og forteller om nærmest mirakler. Hadde det vært rimeligere, ville jeg utvilsomt gjort et forsøk. Ser at Gutt81 følte at det var penger ut av vinduet: https://www.stofskifteforum.dk/showt...=gutt81&page=5 (innlegg 41). Må bare si (en digresjon) at folk som står fram som frelste etter å ha fått livet tilbake vha LP og som utdanner seg til instruktører for "å hjelpe andre tilbake til livet" framstår som mer griske enn veldedige når de krever flerfoldig tusen for et kurs. (Men det har vel noe med rettigheter etc å gjøre...? vet ikke) Men litt uforståelig at man skal kreve så mye for å gjøre andres liv bedre. Om hensikten er å hjelpe medmennesker i vanskelige livssituasjoner burde dette ikke vært dyrt.
Vel, med mindre de ringer fra Norsk tipping, blir det vel helst behandling av binyrer med de kjente remediene og livsførsel....
-
16-08-10, 12:46 #362
Interessant det du skriver om at du har trappet ned for mye på thyroid, Rufus! Som før nevnt synes jeg det er vrient å finne rett dosering. Jeg er veldig usikker på hva som er min riktige dosering. Jeg hadde en FT4 som lå høyt i referanseområdet da jeg brukte 3.5 eller 3.25 grain. Nå er jeg nede på 2.5 grain eller 155 mg thyroid pluss 25 mg levaxin. og har gått ned på både DHEA , hydrokortison og thyroid den siste måneden. Jeg er mye bedre enn jeg har vært på lenge. Den ekstreme varmefølelsen i kroppen har avtatt, men det er ting som får meg til å lure om thyroid ligger for lavt.
Jeg tar nå n'Finns metode: et grain thyroid ekstra i dag og eventuelt i morgen, og ser om formen går opp. Gjør den det, øker jeg thyroiddosen.
Lightening process: Du har ikke tenkt på andre ting da, Rufus, som Qi gong eller mindfulness? Det er ikke så dumt, og antagelig rimeligere. Kanskje ikke så omfattende? Noen ganger må jeg ta en variant som stemmer med lommeboka. Spørsmålet er jo om noen har sjekket disse som sier at livet deres ble så forvandlet av LP etter lang tid? Er det de frelste som svarer at de blir forvandlet, og hvor lenger er de i paradis? Som du sikkert vet, er jeg en skeptiker. Kanskje vil det være pengene ut av vinduet for deg også? Jeg er enig med deg, mange som sliter med binyrer kunne trengt litt drahjelp.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
16-08-10, 13:08 #363
Vigdis! Det er så flott at du føler deg bedre og at du har gått ned på all binyrestøtte. Det er også inspirerende å lese om!!!
Ja, jeg tror den eneste måten en finner riktig dose er å prøve og feile. Jeg har heller ikke en veldig sensitiv kropp i den forstand at jeg merker godt når jeg gjør endringer i dose enten opp eller ned. Det tar tid og jeg skjønner ikke før etterpå hva som har skjedd.
Det med lightening prosess er noe jeg tenker på en gang i blant, det er en besnærende og fristende tanke, men har lest mye negativt der mange hevder de ikke har fått hjelp, samt kritiske røster mht langtidsutsiktene.
Men det som er sikkert er at tankene våre styrer mye av det fysiologiske, jeg klarer jo å gjøre meg selv svimmel bare ved tenke på visse scenarier (binyrerespons). Og psykens påvirkning på binyrene er jo ganske udiskutabel, så jeg har ikke lagt det helt på hylla ennå, men som du sier, må man tilpasse behandlingen til lommeboka. Derfor begynner jeg på yoga til uka, det var det som passet best mht nærheten til hjemmet og tidspunkt. Vurderte Qi gong, men måtte reise tvers over byen, det orker jeg ikke slik formen er nå.
Ha en fortsatt flott dag og gratulerer med framgang. Håper du finner litt mer ut av thyroiddosen. Dette er et stort eskperiment
-
16-08-10, 13:25 #364
Tankene styrer oss, det er sikkert
Hva med kognitiv tankegang, da? Der jobber du masse med tankegangen din, det er utprøvd og viser til gode resultater. Da kan du kanskje få det dekket også, psykologhjelp, du vet
På kognitiv.no kan du finne litt hjelp til selvhjelp. Blant annet her kan du laste ned en del skjemaer som er fine å bruke. Det beste er nok å gjøre noe slikt med en terapeut som veileder. men det er kanskje ikke helt det du tenkte på?
Jeg vet jo at du beveger deg oppover også, Rufus, det er oppmuntrende
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
17-08-10, 17:36 #365
Jeg forsøkte n'Finns metode i går, takk Finn
, og økte med 1 grain thyroid, og formen kjentes mye bedre etter noen timer. der lå problemet! For lav dosering! Nå i dag har jeg økt 0.5 grain/30 mg erfa thyroid. Skremmende å gå i baret gang på gang. Så 155 mg thyroid + 25 mg levaxin er for lavt for meg. Jeg lærer 
Takk alle dere som har hjulpet meg ved å legge info her, som langsomt men sikkert har blitt en del min livsviktige viten. Alt jeg ikke visste før! Alt leger ikke har visst, og heller ikke informert meg om. Nå lærer jeg. Takk
-
17-08-10, 17:53 #366
Godt at en gammal kjeftete gubbes råd kan komme til nytte

Jeg har oppdaget at en kan flyte lenge på et sånnt ekstra grain.
Iallfall bruker ikke jeg det så ofte som en gang i uka, men det kan jo variere.
Jo, vi lærer jo......
Jeg lærer best av mine egne feil - som jo har sin årsak i en forferdelig stahet......
Men jeg har jo fått inspirasjon til mye her.
Som 7-keto.
Så er jeg fersk på ERFA (siden i sommer) - jeg har jo oppdaga at jeg ikke trenger så mye av det som av de jeg bruke før, men det tok noen måneder før jeg forsto det. Fikk et merkelig indre trykk i brystet. Jeg satt ned dosen fra 4 til 3Grain for en måned siden. Til og med 3G kjennes mye ut, og etter 25mg7-keto i går kjennes det enda mer ut.
Nå er jeg akkurat hjemkommet fra joggetur og har spist og intatt 7-keto for et par timer siden.
Kjenner ingenting unormalt nå, men er kanskje betenkelig god og varm ?
Kan tyde på at dette påvirker dosen, og da blir deg vel enda mer å ta hensyn til ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-08-10, 06:08 #367
Ja, det var denne litt for varme følelsen som gjorde at jeg kuttet ned på både DHEA, hydrokortison og thyroid de siste ukene. Men gikk nok for langt ned på thyroid. Så kanskje er varmen et tegn på at du må litt ned på thyroid, Finn? Jeg merket i allefall at nye hormontillegg påvirket hverandre. Så det er mange faktorer som spiller inn. Uansett blir jeg hele tiden bedre!
-
18-08-10, 09:25 #368
Godt å lese at du blir bedre Vigdis.
Her går det litt opp og ned, men er blitt mer stabil enn før.
Og strever vel etter det lille ekstra og håper at det kommer.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-08-10, 12:08 #369
Vigdis, ja, man lærer.... det er flott

Jeg tok også en "Finn" (dvs la på ca en grain til dosen) og det hjalp- underdosert var jeg og! Hadde gått underdosert et par-tre uker. Gjorde dette i to dager, men i ikke i går. Er trøtt og slapp igjen i dag, så tok en ny "Finn" i dag. Så det tar jo litt tid før en får opp nivået. Men vil forsøke å holde mest mulig stabil dose framover, men det hjelper da å ta litt ekstra noen dager for å få opp hormonnivået.
forresten er jeg sensitiv for temperaturer, svetter mye v bevegelse og jeg kjenner meg fremdeles varm selv om jeg er underdosert. (Det er varmt i været der jeg er nå, litt vanskelig å bedømme). Dette har jeg nå forstått også skyldes binyrene/hormonubalanse generelt. Jeg kan ikke utelukkende gå etter hvor varm jeg kjenner meg for å bedømme om jeg er overdosert på thyroid eller ikke. Det var den feilen jeg gjorde nå da jeg underdoserte meg selv. Jeg tenkte at så lenge jeg var varm, ja så er jeg også overdosert. Tror jeg må kjenne mer på energinivå og hvilepuls.Sist endret av Rufus; 18-08-10 kl 12:29 Begrunnelse: Glemte noe, måtte tilføye siste avsnitt.
-
23-08-10, 06:33 #370
Ja, å kjenne på energinivå tror jeg gir en god pekepinn om hvor vi befinner oss, Rufus. Jeg fikk nytt treningsprogram i våres, og syntes det var akkurat passe, et snilt program på seks punkter. Nå er det helt håpløst tregt, jeg gjør mer enn dobbelt så mye av det som står der! Så formen er bedre, det er helt klart.
Men jeg tror kanskje denne varmefølelsen kan si noe for mitt vedkommende. jg økte thyroid for en uke siden fordi jeg var underdosert. I natt kom varmefølelsen tilbake. Det var ikke noen spesielt varm natt, men jeg kokte hele natta og sov dårlig. mener det var Gunnda som sa at hun er følsom for at FT3 kommer for høyt. Jeg lurer på om det er slik for meg også.
Nå går jeg ned fra 3 grain/185 mg thyroid + 25 micgr levaxin til 155 mg/2.5 grain thyroid + 50 micgr levaxin (håper det blir ca rett utregning). Fordi: da jeg var underdosert, og brukte 155 mg thyroid følte jeg at heten ikke var noe problem. Fint om noen gir tilbakemelding på mitt forsøk på å regne, at det ikke er helt feil!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35
Svar med sitat

Bokmerker