Viser søkeresultater 111 til 120 av 415
-
15-07-10, 19:47 #111
Sv: Tull og Bal(l)der!!
Det er jo bare utrolig at slikt kan gjenta seg !
Håper framgangen fortsetter Jeanette !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-07-10, 22:28 #112
Så bra du følger hva kroppen din sier! Håper formen holder seg. Jeg har selv holdt meg vekk fra Balder siden jeg fikk samme beskjed som deg, bare muntlig på siste time. Har ikke vært hos noen lege etter det, og formen er ihvertfall ikke værre, men stort sett bedre. Vi har jo fulgt hverandre med det samme opplegget, og min dose varierer mellom 2.5 til 3 grain.
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
16-07-10, 07:32 #113
Takk takk Finn

Så godt å høre at du har blitt bedre i form enn i vår da Damen!
Jeamette
-
25-07-10, 21:39 #114
Svar på binyrestatus er kommet...
Fikk svar på binyreprøvene mine (kortisol spyttprøver) tatt 09.07.10.:
kl. 08.00: 6.9 (3.5 - 27.0)
kl. 11.20: 4.7 ( 3.5 - 27.0)
kl. 16.15: 1.8 (3.5 - 27.0)
kl. 23.15: 0.8 ( under 6.0)
Fastlegen gadd ikke engang å ringe Aker for å få svar på prøvene, og jeg hadde til og med ringt labdamene på legekontoret to dager i forkant slik at de skulle ha prøvene klare til jeg skulle komme. Det hadde de ikke gjort... Fastlegen sendte meg i går et brev med disse resultatene, da labdamene hadde fikset det å få tak i svarene.. Alle prøvene lå innenfor normalen stod det i brevet, han har ikke giddet å se skikkelig på svaret en gang... Sukk... Beklager sutringen, blir bare så lei....
Fastlegen var mer opptatt av å være kverulant, og brukte tiden min på hvor jeg hadde fått tak i DHEA og hvor mye jeg veier... (jeg har veid det samme, gi og ta 2 kg i sikkert 10 år)
Jeg er jo fortsatt en slank dame, og noen ville vel også sagt at jeg hadde utseendet med meg... (dette ville vel de samme tatt tilbake hadde de sett meg privat med Joey Tempest frisyre til langt ut på ettermiddagen på de værste dagene i fin stil med hullete joggebukse) Brun er jeg jo også etter å ha ligget med krokodillekroppen min i sola for å bli i hvertfall litt brun.. Derfor kan jeg jo ikke være syk, ikke sant!!??
I hvertfall kjenner jeg godt at binyrene mine sliter, og brainfogtidene og slitenhetstidene mine passer godt til prøvene..
Skulle ønske jeg kunne spedd på med hydrocortisontabletter en liten stund, slik at binyrene mine kunne kommet seg igjen fortere.. Prøver Balder i morgen..
Kjenner det hjelper med smurning av hc-krem, men full smurnings hver dag da gitt.. Det er et lite styr, pluss at huden har vel ikke veldig godt av det..
Jaja, god kveld godtfolk..
-
25-07-10, 22:53 #115
Sv: Svar på binyrestatus er kommet...
slik jeg forstod det av min Balder lege bør summen av disse fire prøvene være mellom 25 og 27. Du ligger demed ganske lavt i forhold til det. Det er nok lurt å snakke med Balder og få hjelp derfra. Skjønner frustrasjonen din veldig godt. Lykke til.
-
26-07-10, 05:15 #116
Hei Jeanette - prøvene dine er en smule bedre enn mine men selv med det vill e ikke Balderlegen gi meg Cortef (eller DHEA for den saks skyld) så håper du har en annen lege enn meg. For min del er jeg ferdig med hele Balder etter at de klarte å belaste meg 350,- for å sende svar på noen blodprøver (de ikke hadde klart å analysere) etter allerede å ha betalt 1100,- for konsultasjonen og 150,- for blodprøvene - det var for drøyt.
Jeg har bestilt cortef fra gunndas link
X tummerna for deg i dag!
H
-
26-07-10, 10:11 #117
Tusen takk til dere alle for støtte og svar, det setter jeg utrolig stor pris på.

Jeg vil veldig gjerne ha linken din gunnda!
Jeg prøver også Balder og ser hva jeg får ut av det...
Ellers er også jeg stort sett ferdig der..
Jeanette
-
26-07-10, 12:10 #118
Hei!
Så bra du har fått svar, Jeanette!
Jeg synes du burde få kortison med disse svarene.
Mine prøvesvar fra Balder (og Aker regner jeg med. Husker ikke ref men husker at legen nevnte at øvre grense var 27) er
13.8
8.1
5.5
0.8
Jeg fikk umiddelbart kortison med disse svarene. Ba egentlig ikke om det selv en gang. Jeg har jo egentlig litt "bedre" svar enn deg til og med. I tillegg målte jeg 50 på kortisol i døgnurin (ref 45-275). Tror mulig at dette støttet opp under cortef behandling, for legen sa at spyttprøvene ikke var så forferdelig ille i seg selv.
Gunnda, kan jeg be deg om at du sender linken til meg også? Jeg har akkurat begynt med cortef og kommer til å gå tom en stund før legetime 20. august. 50 piller holder ikke så lenge! Var det forresten ikke et annet tilsvarende merke som fantes, men som ikke var like dyrt? Mener å huske å ha lest det et sted her på forumet.
Har ikke merket voldsom effekt av Cortef ennå (går kun på 10 mg- er under opptrapping), men jeg merker litt, og det er fantastisk deilig
Tenker som Ruth skrev i en annen link, at jeg selv om det er pes og leit slik situasjonen er, så er jeg utrolig takknemlig for å få prøve både Erfa og Cortef. Håper jo å kunne gå av Cortef'en om seks mnd, men den tid, den sorg....
-
26-07-10, 16:11 #119
-
26-07-10, 16:24 #120
Hydrocortisone Roussel 10 mg fra Sanofi Avensis er under halv pris av Cortef. Virker like bra som Cortef på meg! Viktig å sjekke på apoteket, noen apotek selger dem for en mye høyere pris, uvisst hvorfor. Jeg betaler ca 127-130 kr pr pakke, 25 stk 10 mg tabletter i pakken, altså det sammen som Cortef som har 50 stk 5 mg. Det er reg fritakresept. Jeg bestiller ca 15 esker i slengen, for apoteket har meg som eneste kunde på dette preparatet, så på den måten er det lettere for dem. Bestill i så fall i god tid før du går tom!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 76Siste melding: 10-02-10, 14:24 -
Lavt stoffskifte etter fødsel
Av Line i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 29-08-06, 07:08 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08
Svar med sitat

Andrè Bjerke.

Bokmerker