Side 15 av 27 Først 123456789101112131415161718192021222324252627 Siste
Viser søkeresultater 141 til 150 av 266
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.

Du kan iallfall begynne å lese informasjon om "anxiety attacks hashimoto's" på google. Det ser ut som det faktisk ikke er så uvanlig ifm. hashimoto's dersom du har den varianten som svinger mellom hypo og hyper.
    http://thyroid-disorders.suite101.co...yroid_disorder
    http://www.thegeminigeek.com/how-to-...itis-patients/
    http://www.bellaonline.com/articles/art52285.asp

Tilstanden kalles Hashitoxicosis og KAN vises på blodprøvene som hyper-perioder, men ikke nødvendigvis...

I følge de linkene jeg har funnet virker altså ikke legen din helt på jordet, selv om det nok kan kjennes ut som at hun forsøker å male en vegg med en akvarellpensel ...

Et lite tips for å roe ned panikkatakk der og da er å puste (både inn og ut) i en pose en stund. Det vil redusere o2 i blodet og øke co2 - det virker beroligende.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Er det noe med binyrene dine, har du for lavt kortisolnivå, men binyrene klarer heller ikke å finjustere utskillelsen ihht kroppens behov. Noen ganger skiller de ut for mye, andre ganger for lite. Å tilføre kortison, vil berolige binyrebarken ved at den da ikke behøver å jobbe så hardt og du gir den sjanse til å hvile. Du roer også ned ACTH-utskillelsen. ACTH er et stimueringhormon overfor binyrene, som fungerer på samme måte som TSH overfor skoldbruskkjertelen. Du trenger å få binyrene til å bygge opp reservene igjen - da trenger de hvile og avlastning. Du har nok tømt dem. Så må du hjelpe til med å bygge dem opp med kosttilskudd, vitaminer og livstilspasninger etc. Er ingen ekspert på dette, men det var et forsøk på en enkel forklaring.

Flott at du får testet binyrene dine nå. Og er det dem som svikter deg, vil du merke stor framgang ved binyrestøtte.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Vær så snill - du må be om å bli utredet for Hashitoxicosis:
    http://autoimmunedisease.suite101.co...xicosis_update

Changes consistent with Hashitoxicosis such as Hurthle cells and enlarged thyroid cells can be seen on thyroid biopsy. The I123 uptake is generally low or normal, and tests for thyroglobulin or blocking TSH receptor antibodies and stimulating TSH receptor antibodies are positive (higher than the normal range of less than 2 percent activity). Symptoms are also an important component in diagnosis.

Det stemmer jo med at du er TRAS-positiv.. Og selv om tilstanden som OFTEST er forbundet med forhøyet stoffskifte så hender det også at det skjer ved ordinær hashimoto's - med eller uten svingninger, etter det jeg kan se.

http://www.elaine-moore.com/MyArticl...7/Default.aspx

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Vær så snill - du må be om å bli utredet for Hashitoxicosis:
    http://autoimmunedisease.suite101.co...xicosis_update

Changes consistent with Hashitoxicosis such as Hurthle cells and enlarged thyroid cells can be seen on thyroid biopsy. The I123 uptake is generally low or normal, and tests for thyroglobulin or blocking TSH receptor antibodies and stimulating TSH receptor antibodies are positive (higher than the normal range of less than 2 percent activity). Symptoms are also an important component in diagnosis.

Det stemmer jo med at du er TRAS-positiv.. Og selv om tilstanden som OFTEST er forbundet med forhøyet stoffskifte så hender det også at det skjer ved ordinær hashimoto's - med eller uten svingninger, etter det jeg kan se.

http://www.elaine-moore.com/MyArticl...7/Default.aspx
    Hei! Jeg føler meg ikke hyper, og ikke at jeg svinger. Ikke har jeg panikkangst heller. Det er jeg helt sikker på. Det jeg har er en enorm utmattelse og veldig høyt stressnivå. Dette blir en krasj.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Da misforsto jeg det jeg leste. Håper du finner mer ut av det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Da misforsto jeg det jeg leste. Håper du finner mer ut av det.
    Takk for det

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Skulle så ønske at jeg fant en lege som var opptatt av å støtte binyrene. Jeg ringte Heggeli, men de hadde først ledig den 16. september. Altfor lenge til i den tilstanden jeg er nå. Jeg vet heller ikke hvordan det ville blitt mottatt å bytte lege innenfor Balder heller? De støtter vel hverandre.

Jeg tror virkelig dette med binyrene er rette veien å gå. Det vil kunne forklare hvorfor jeg er så dårlig, og hvorfor 8 måneder på Levaxin og en måned på Liothyronin bare har gjort meg verre.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
    Hei! Har snakket med Balder. Mente 20 med Liothyronin var for mye. Skal med til 10. Binyrene sliter nok. Behandlingen på det er visst stressmestring. Lytte til en stressmestrings cd og puste med mellomgulvet. En kognitiv fremgangsmåte. Hun mente at levaxin ikke har virket de siste åtte månedene på grunn av den alvorlige ubalansen i kroppen. Kostholdsendring og stressmestring skal visst endre på dette. Akkurat nå føles det som om jeg holder på å dø. Alt jeg vil er å få byttet medisiner, og muligens få hjulpet binyrene mine slik at de takler medisinene. Føler ikke jeg kan puste meg til det. Ser ingen utvei jeg nå.
    At levaxin ikke har virket pga ubalansen i kroppen? For å si det slik, så har jeg selv ikke opplevd noe annet, enn at levaxin SKAPER ubalanse i kroppen..
    Dermed sliter binyrene... Og når du så tar liothyronin, klarer ikke binyrene dine å henge med.. Og når binyrene sliter, sliter både psyken og kroppen for å si det slik... Det kan godt hende kroppen din må ha 20 mcg lio, men at du må øke saakte..

Mitt råd er; gå til noen andre enn Balder.. Dette mennesket du går til, høres kjent ut.... Mange får det veldig bra med thyroid, øker sakte, og så burde du nok tenke binyrestøtte samtidig...

Jeg har selv smurt meg med hydrocortisonsalve og tatt dhea med ganske god effekt på binyrene, mine binyrer sliter etter 3 år på levaxin og nå oppstart på thyroid; de har måttet kompensere for for lite t3, det er jeg ganske sikker på nå.. Og da kroppen endelig ble i balanse ift t3, hadde binyrene lite kapasitet til å følge med pga langvarig overkompensering, slik jeg ser det.. T3 beskytter jo egentlig binyrene det da. Men har du ikke nok kortisol, virker ikke t3 heller.. Og binyrene sliter som sagt enda mer fordi de skal matche t3 inntaket..

Hydrocortisonsalve har virket godt på meg som et slags krisetiltak
    ift binyrene, men jeg smurte MYE.. Det er jo ikke spesiellt bra for huden..

Det fins masse ift binyrestøtte på nettet; noen bruker pregnenolone, 7 oxy Dhea, Dr. Wilsons adrenal fatigue produkter, b- vitaminer, hydrocortisontabletter osv... Anisa har mange bra tips ift. dette..
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
    Skulle så ønske at jeg fant en lege som var opptatt av å støtte binyrene. Jeg ringte Heggeli, men de hadde først ledig den 16. september.
    Hvorfor ikke skrive et brev til DS, forklarer baggrunden kort (Heggeli er jo fag-ideologiske "udbrydere" fra Balder, så mon de ikke kan forstå dit problem) og se om de ikke kan finde en akuttid til dig? Alle klinikker plejer have lidt "tid" gemt til særlige tilfælde og måske lød du ikke "i nød" nok da du ringede til dem sidst? Du har jo intet at tabe og alt at vinde.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Hvorfor ikke skrive et brev til Dag Schiøth, forklarer baggrunden kort (Heggeli er jo fag-ideologiske "udbrydere" fra Balder, så mon de ikke kan forstå dit problem) og se om de ikke kan finde en akuttid til dig? Alle klinikker plejer have lidt "tid" gemt til særlige tilfælde og måske lød du ikke "i nød" nok da du ringede til dem sidst? Du har jo intet at tabe og alt at vinde.
    Jeg har tenkt akkurat samme tanken selv. Må samle meg sammen og prøve å få gjort det. Jeg ser ingen andre muligheter.

Side 15 av 27 Først 123456789101112131415161718192021222324252627 Siste

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 10:16
  3. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  4. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder